Регуляторная политика, Транспорт
  8391  1

 Як скасування ПДВ вплинуло на імпорт електромобілів в Україну


Автор: Юрій Віннічук

Після здешевлення ввозу на митну територію України електроавтомобілів, їх імпорт значно зріс. Скільки, звідки та які електромобілі потрапляють в Україну.

Як скасування ПДВ вплинуло на імпорт електромобілів в Україну 01

Сплату ПДВ з імпорту електрокарів в Україну скасовано до кінця 2022 року.

Водночас акциз буде сплачуватися відповідно до нового закону про євробляхи: 1 євро за 1 кВт ємності електричного акумулятора.

Норма про пільги на імпорт електрокарів почала діяти з січня 2018 року і повинна була закінчитися 31 грудня. Але в листопаді Верховна рада внесла зміни до Податкового кодексу і продовжила пільговий режим на чотири роки.

БізнесЦензор проаналізував митну статистику та з`ясував, як скасування ПДВ вплинуло на динаміку імпорту в Україну автомобілів на електричній тязі.

Скільки імпортували автомобілів з початку року

В січні-вересні 2018 року в Україну імпортували 4100 електромобілів. Загальна митна вартість імпортованих електрокарів становила $49,8 млн.

Це майже в два рази більше, ніж за весь 2017 рік. Як повідомляв БЦ, в 2017 році в Україну було імпортовано 2500 електромобілів на $20 млн.

В 2016 році імпорт автомобілів на електричній тязі становив 1600 штук.

Як скасування ПДВ вплинуло на імпорт електромобілів в Україну 02

Географія імпорту електромобілів в Україну в січні-вересні 2018 року

60% електромобілів було завезено із США. З Німеччини та Японії – по 10% від загального обсягу імпорту електромобілів. З Південної Кореї та Франції було завезено в Україну 5% та 4% автомобілів відповідно.

Всі інші електрокари потрапили в Україну в 2018 році з Китаю, Мексики, Канади та Великої Британії.

ТОП найпопулярніших марок

Найпопулярнішою маркою автомобіля на електротязі в Україні є Nissan LEAF. Їх в січні-вересні було завезено 2245 штук. Це 55% від загальної кількості.

Другим за популярністю електромобілем в Україні є американська TESLA. Ця марка відноситься до преміальних брендів автомобілів. Їх в Україну завезли 340 штук. В основному це автомобілі, які уже були у користуванні.

Третя позиція у ще однієї преміальної марки - BMW I3. Частка цих автомобілів від загального імпорту становила 5%.

Четверта та п'яте у Mercedes-Benz B250e та KIA Soul.

Як скасування ПДВ вплинуло на імпорт електромобілів в Україну 03

Співвідношення нових та б/у

Не дивлячись на позитивну динаміку імпорту електрокарів в Україну, кількість нових авто вкрай мала. Так за січень-вересень дилери завезли в Україну 215 нових електромобілів. Це 5% від загального обсягу імпорту.

З цього обсягу найбільше нових завезли BMW I3 та HYUNDAI Ioniq Electric – 63 та 56 штук відповідно.

Нових NISSAN LEAF заїхало - 24, а TESLA (моделей X та S) – 23 штуки.

Графік_Співвідношення нових та старих імпортованих електрокарів (січ-вер. 2018)

Як скасування ПДВ вплинуло на імпорт електромобілів в Україну 04

ТОП імпортерів

Найбільшими імпортерами електромобілів в Україну є фізичні особи, які купують авто як для власного користування так і для перепродажу. В січні- вересні фізособи завезли в Україну, за допомогою фірм-посередників, 2500 електрокарів.

Другим крупним імпортером стала ТОВ "Едісон Моторос", яка завезла 200 автомобілів на електричній тязі. Компанія записана на Аліну Мустафаєву. Раніше компанія належала харків'янину Ігорю Головчанському. Йому також належало ТОВ "Еко Таксі" - мережа таксі на електромобілях в Харкові.

Як скасування ПДВ вплинуло на імпорт електромобілів в Україну 05

Компанія "Елавто" імпортувала 135 авто. Компанія належить громадянам Білорусі Юрію Пенязю та Володимиру Павлючкову.

ТОВ "Олмакс Груп" завезла 111 електромобілів. Належить компанія Олександру Машталіру з Козятина.

Компанія "Добробут-М" – 103. Власником цього імпортера є одесит Дмитро Шильцин.

Источник: https://biz.censor.net.ua/r3099495
Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх