Транспорт, Коррупция
  7645  5

 Як китайська корпорація Sinohydro за кредит ЄБРР будує в Україні дорогу з нелегального піску


Автор: Юрій Віннічук

Для будівництва ділянки міжнародної траси М-06 за кредит ЄБРР та ЄІБ організували нелегальний кар'єр на землях сільськогосподарського призначення. Текст доповнено коментарями Державної екологічної інспекції.

Як китайська корпорація Sinohydro за кредит ЄБРР будує в Україні дорогу з нелегального піску 01
Фото: zhzh.info

Китайська корпорація Sinohydro Corporation Limited використовує нелегальний пісок для проведення робіт з реконструкції північної об’їзної дороги Житомира по трасі М-06 Київ–Чоп.

Копалина видобувається на нелегальному кар'єрі, який облаштували на 8 гектарах поля поблизу села Городище Черняхівського району Житомирської області.

Китайська державна корпорація Sinohydro Corporation Limited перемогла в тендері на реконструкцію північного об'їзду Житомира по трасі М-06 між сполученням "Житомир - Східний" і "Житомир - Західний" у листопаді 2017 року.

Траса М-06 Київ - Львів - Чоп перетинає Україну зі сходу на захід і забезпечує вихід до ЄС. Це основний транзитний коридор через територію України.

Водночас на ділянці від 129 км до 151 км (об'їзна дорога Житомира) траса М-06 має дві смуги руху і незадовільний стан дорожнього покриття, що обмежує пропускну здатність автотранспорту.

Вартість реконструкції проблемної ділянки становила 42,3 млн євро. Згідно з контрактом, ділянка дороги довжиною 22,3 км буде розширена до чотирьох смуг.

Крім того, проект передбачає будівництво та реконструкцію чотирьох багаторівневих транспортних розв'язок, реконструкцію трьох мостів через залізничні колії і реконструкцію мосту через річку Кам'янка, будівництво 2-х пішохідних мостів, обладнання освітлення і сучасних засобів організації безпеки руху.

Як китайська корпорація Sinohydro за кредит ЄБРР будує в Україні дорогу з нелегального піску 02

Керівник Державного агентства автомобільних доріг Славомір Новак та представник Sinohydro – Mr. Xu Fei підписують контракт на реконструкцію

Проект реконструкції фінансується за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) і Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР).

Строк виконання робіт – 24 календарні місяці. Не зважаючи на те, що тендер було проведено в листопаді минулого року до фактичного виконання робіт китайська компанія приступила в червні 2018 року.

У Державному агентстві автомобільних доріг повідомили, що оскільки замовник робіт не наділений правом погоджувати постачальників, то вони не можуть контролювати процес закупівель матеріалів китайським підрядником для реконструкції житомирської окружної.

Контрактною документацією передбачено при виконанні дорожніх робіт з реконструкції житомирської окружної використання орієнтовно 1,1 млн куб. м ґрунту. Копалину китайський підрядник міг би закупити у двох-трьох легальних кар'єрах, які знаходяться в радіусі 100 км.

Однак у серпні 2018 року Sinohydro почала завозити пісок, який нелегально видобуває на звичайному полі, знявши родючий шар грунту. Кар'єр організували на восьми гектарах поля поблизу сіл Вереси та Городище Черняхівського району Житомирської області.

Як китайська корпорація Sinohydro за кредит ЄБРР будує в Україні дорогу з нелегального піску 03

Це в декількох десятках кілометрів від місця проведення реконструкції ділянки траси М-06.

Як китайська корпорація Sinohydro за кредит ЄБРР будує в Україні дорогу з нелегального піску 04
Координати нелегального видобутку_Google Earth

"На чотирьох земельних ділянках сільськогосподарського призначення площею по 2 га із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства, що перебувають у власності громадян, під виглядом рекультивації порушених земель загальною площею 8 га проводяться роботи з видобутку корисної копалини місцевого значення – піску промисловим способом", - повідомила на початку вересня прес-служба Державної екологічної інспекції у Житомирській області.

Незаконний видобуток піску ДЕІ зафіксувала ще 20 серпня в присутності слідчо-оперативної групи підрозділу Головного управляння нацполіції в Житомирській області.

Як повідомла ДЕІ БізнесЦензору, представник власників чотирьох ділянок Левкович В.Ю. (юридична фірма "Ярлан") надав інспекторам робочий проект рекультивації порушених земель (штучне відновлення ґрунтів після видобування корисної копалини). Проект нібито передбачав відновлення цих земель, які були виділенні для ведення особистого селянського господарства загальною площею 8 га.

Водночас він не містив матеріалів про дослідження, які б підтверджували необхідність проведення технічної рекультивації земель. Інших дозвільних та проектних документів також не було надано.

Інспектори Державної екологічної інспекції потім зе двічі виєжджали на місце нелегального видобутку і фіксували, що роботи не зупиналися, а глибина виїмки копалини на ділянці досягла понад 6 метрів.  

"У 2001 році ці землі були віддані людям у постійне користування. Потім незаконним шляхом Держгеокадастр віддав їх чотирьом власникам, киянам, для особистого селянського господарства. Вони не сплачували податки, не зробили виведення меж, потім нам їхні юристи пред’явили проект рекультивації (без підписів та погоджень), відповідно до якого треба зняти 3 метри землі, родючий шар, і садити тут смородину й вирощувати в котловані. Повний абсурд", - розповідав на початку конфлікту голова Високівської об’єднаної територіальної громади Черняхівського району Микола Бардук.

За свідченнями місцевих, власне нелегальним видобутком піску на полі займається китайська компанія. Зокрема, на кар'єрі працює техніка підрядника. При цьому на видобуток корисної копалини на цій території немає жодної дозвільної документації.

ДЕІ у своїй відповіді на наш запит також вказувала, що пісок постійно вивозиться у напрямку реконструкції ділянки траси М-06.

Земельні ділянки, де відбувається незаконний видобуток піску, 23 травня 2014 року були зареєстровані відділом Держземагентства у Черняхівському районі на чотирьох фізичних осіб з Києва.

Нам вдалося ідентифікувати власників трьох ділянок.

Перша ділянка з кадастровим номером 1825682600:01:000:0192 належить киянину Карачуну Сергію Олександровичу.

Друга з номером 1825682600:01:000:0190 - Наливайку Сергію Олександровичу. Третя земельна ділянка під ОСГ, яка має кадастровий номер 1825682600:01:000:0191, належить Павленко Світлані Іванівні.

Державна екологічна інспекція на початку вересня передала матеріали перевірки незаконного видобутку піску китайською компанією до Коростишівського відділу поліції в Житомирській області.

Окрім Державної екологічної служби та нацполіції Житомирської області, про нелегальний видобуток піску, який використовується для реконструкції ділянки міжнародної траси М-06 китайськими підрядниками, знають й інші відповідальні органи.

Так на місце видобутку виїжджали депутати облради. Незаконний кар'єр обговорили і на сесії Житомирської облради, де були присутні голова ОДА Ігорь Гундич та начальник Головного управління нацполіції області В'ячеслав Печененко.

Однак, не зважаючи на те, що всі відповідальні установи, включно з правоохоронними, та чиновники в курсі про нелегальний статус кар'єру, видобуток піску продовжується.

БізнесЦензор надіслав запити в Житомирську ОДА, прокуратору та нацполіцію, Державну екологічну службу та управління Держгеокадастру у Житомирській області. Жодної відповіді ми не отримали. Редакція готова опублікувати відповіді на запити, якщо у них буде важлива інформація.

Зв'язатися з китайським підрядником також не вдалося - у компанії немає сайту в Україні. Редакція БЦ через сторінку компанії на Facebook відправила запит до Sinohydro з проханням прокоментувати використання нелегально видобутого піску для реконструкції ділянки траси М-06. Відповідь ми не отримали.

Державна екологічна інспекція попереджає, що видобуток піску на цих ділянках може спричинити порушення гідрологічного режиму земель, що може призвести до висихання лісу, який знаходиться поряд.

Це не перший випадок використання нелегальних копалин іноземним підрядником для реконструкції доріг загально державного значення. В 2017 році полтавські ЗМІ розповідали як турецька компанія Onur заключала договори з прокладками для придбання нелегальних копалин, які використовувалися для реконструкції автодороги Київ – Харків – Довжанський.

На весні 2016 року поліція у Самбірському районі Львівської області забрала техніку компанії Onur на штрафний майданчик за незаконний видобуток гравію з Дністра.

Источник: https://biz.censor.net.ua/r3088374
Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх