Инвестиции
  5305  6
Материалы по теме:

 Як комсомолець став виробником годинників, які дарують президенти України

Юрій Віннічук, Дмитро Казанцев

Історія Kleynod – єдиного виробника годинників в Україні.

Як комсомолець став виробником годинників, які дарують президенти України 01

Фото: Kleynod 

В травні 1991 року Олексія Золотарьова призначили секретарем Луганського обкому комсомолу. В серпні того ж року, після отримання Україною незалежності, його комсомольська кар'єра закінчилася.

На початку 1992 року Золотарьов з московськими друзями зареєстрували компанію, яка торгувала різними товарами.

Рік потому його молодший брат, який навчався в Москві, привіз каталог з годинниками Першого московського годинникового заводу. На той час це було потужне виробництво годинників  повного циклу.

Бренд "Полёт" за радянських часів конкурував зі швейцарськими брендами та японським Orient, водночас Україна не мала власного виробництва годинників, розповідає Золотарьов. Тоді він зрозумів, що Україна приречена на імпорт годинників.

"Я взяв каталог та поїхав в Москву на завод домовлятися про поставки годинників. Там мені сказали: "без питань, працюємо". З цього почався бізнес", - каже він. – "Я співпрацював з Першим московським годинниковим заводом, заводами Чайка (місто Угліч) та Восток (місто Челябінськ). Це були 1993-1995 роки. Там купував годинники, а тут продавав".

Зрозумівши, що бізнес відбувається у Києві, в 1995 році Золотарьов переїхав у столицю.

Однак, після того як імпортні товари з Росії почали оподатковуватися митами, економіка продажу годинників почала зменшуватися.

"Тоді я вирішив подивитися, що робиться в світі. В 1996 році я поїхав на Базельську виставку годинників. Найкраща виставка годинників в світі. Побачив, як працює світовий ринок годинників. Побачив, що не так все побудовано в світі, як побудовано в Росії. Зрозумів, що ніхто в світі не використовує повний цикл виробництва годинників. Індустрія поділена на виробників механізмів, виробників корпусів, виробників  циферблатів. Навіть швейцарські виробники замовляють деталі у Китаї".

Так у Золотарьова народилася ідея - створити в Україні виробництво годинників.

"Почав перемовини з Москвою. Я їх спитав: а якщо ми організуємо в Україні складання тих самих годинників, а ви мені будете просто будете продавати комплектуючі? Новий власник Першого московського годинникового заводу до цього працював в Сінгапурі, очолював зовнішньоторговельну компанію бренду "Полёт". Там у нього були зв’язки, він знав, як все це працює. Компанія, яка постачала комплектуючі в Москву, це була компанія, яка заробляла йому гроші. На мою пропозицію він відповів: "не має різниці, кому продавати".

"Так вийшло, що в той час відбувся перший політ в космос першого українського космонавта Леоніда Каденюка. Ми приурочили відкриття заводу і випуск першого годинника саме Леоніду Костянтиновичу. З цього все і почалося".

Як комсомолець став виробником годинників, які дарують президенти України 02

За словами бізнесмена, головним поштовхом був 1999 рік. Тоді він зрозумів, що потрібно орієнтуватися на сектор корпоративних замовлень: коли годинники замовляють з логотипом компанії, державного органу, чи подякою від чиновника.

"Тоді мер Києва Олександр Омельченко з’їздив до президента Білорусі Олександра Лукашенко та привіз проект спільного підприємства "Арсенал-Луч", яке заснували на базі "Арсеналу". Омельченко почав закуповувати годинники на цьому підприємстві для вручення з подяками від міського голови. Навіть провів спеціальне рішення Київради, в якому чітко було прописано, що подяка Київського міського голови супроводжується цінним подарунком – наручним годинником. Це рішення дійсне і сьогодні.

Паралельно у 1999 році Леонід Кучма обирався на другий термін і подарункові бюджети зросли у всіх держкомпаній.

"Ми отримали два величезних замовлення від "Укрзалізниці" і шахтарське замовлення до Дня Шахтаря", - розповідає виробник годинників.

"Логотипи на циферблати нам наносили в Москві. Ми їх отримували звідти, а збирали тут. І я почав для себе зрозуміти: ми виробляємо годинники радянські, російські, але не українські. Вирішив, що нам потрібно було вийти на власну торгову марку, власний український годинник. І в 2001 році я почав працювати над створенням свого бренду".

Як народжувався Kleynod

"Багато думав над назвою, радився з друзями. Потрібно було, щоб вона мала, якийсь підтекст, український фундамент. Я зупинився на клейнодах. В гетьманський період клейноди були символом влади, дорогоцінністю".

Так з'явився бренд Kleynod.

"Ми маємо повний цикл розробки, складання та контролю якості годинників. Ми забезпечуємо трирічну гарантію. Наш сервісний центр знаходиться там, де і наш магазин - на Великій Васильківській. Він приймає годинники навіть не свої. Кожен годинник має унікальний номер. Ми чітко знаємо, коли і хто з майстрів його складав".

Як комсомолець став виробником годинників, які дарують президенти України 03

Фото: Kleynod 

Початкові стартові інвестиції в проект становили 20-30 тисяч доларів.

"Ми не копіювали дизайни, використовували і використовуємо швейцарські механізми. Всі комплектуючі замовляли і замовляємо із Гонконгу. Ми не такі багаті, щоб витрачати гроші на дешеві речі. Маємо робити продукт, який буде відповідати швейцарським стандартам якості. Ми не поступаємося Swiss Made майже ні в чому, крім місця, де народжується цей годинник. Це місце тут, у Києві. Такий був початок. Водночас у нас є більш дешевші моделі - на японських механізмах. Їх використовуваємо, в тому числі, і для корпоративних замовлень".

Презентація першої колекції "Клейнодів" відбулася в листопаді в 2002 році. Уже в грудні компанія виставила колекцію на продажу в ЦУМ. Після ЦУМу Золотарьов пішов в регіони. Продавав годинники через партнерів та розвивав свою власну мережу.

Основний канал збуту "Клейнодів"

Основними каналом збуту годинників Золотарьова був державний та корпоративний сектор.

"Період у 2010-2013 роки, у нас були замовлення Київради, Генеральної Прокуратури. Наприклад Київрада замовляла 2-3 тисячі годинників. Генпрокуратура кожного року замовляла десь півтори тисячі годинників. До виборів Тимошенко замовляла своє, Партія Регіонів - своє. Були досить суттєві обсяги. І в роздробі продажі були більш-менш пристойні – десь 500 годинників на місяць. Менше, ніж 1500 годинників на місяць ми тоді не виробляли. В цілому в рік ми продавали 10-15 тисяч годинників".

Як комсомолець став виробником годинників, які дарують президенти України 04
Фото: Kleynod 

Ці годинники дарували президенти України

"Клейноди" Золотарьова дарували всі президенти, окрім Леоніда Кравчука.

 "Ще в тому житті, за Кучми, на 10-тти річчя Незалежності, ми прийшли з пропозицією в Адміністрацію. АП нас підтримали. Після того були замовлення від президента. Потім він замовив 100 годинників з особистим факсиміле".

Як комсомолець став виробником годинників, які дарують президенти України 05

"Після Кучми Віктор Ющенко нічого спочатку не дарував. Але потім виникло запитання: А що ж президент має дарувати? Протокол Віктора Ющенка звернувся до нас з питанням: а чи не можете ви для нас зробити наш годинник? Так в 2006 році з’явилася президентська модель годинника"

З того моменту Державне управління замовляє "Клейноди".

"Ціни, по яким АП купує, є публічними. Це ціна у 4500 гривень. Ми даємо їм базову знижку у 10%. Ми маємо для них тримати залишки, коли їм треба. "Поставщик двора Его императорского величества" – це обов’язок і відповідальність. Ти маєш йти на якісь поступки для себе, розуміючи це все".

Як комсомолець став виробником годинників, які дарують президенти України 06
Фото: Kleynod 

Криза

Зміна влади та війна внесли корективи в бізнес годинникаря. В 2014 році йому довелося закрити свою мережу збуту – дев'ять точок. Кількість співробітників скоротилася з 60 до 31-го.

"Наразі середній обсяг виробництва на місяць – це 600-700 годинників. Роздріб скоротився до 150-200 годинників. Корпоративні замовлення мають теж сезонний фактор. На кінець року завжди набагато більше замовлень. У нас друге півріччя – це два плани першого. Це звичайний ритм годинникового бізнесу в світі".

Роздрібні продажі суттєво впали.

"Зараз у людини залишається набагато менше вільних грошей, а годинник – це все одно третій ряд в переліку необхідних речей для людини. Однак, паралельно, у нас зростають продажі в сегменті механічних годинників. Є аудиторія, яка купує годинники по 12 000 гривень. Тобто вони продаються так само як і кварцові за 4000 гривень".

Як комсомолець став виробником годинників, які дарують президенти України 07

Фото: Kleynod 

Купуй українське

Оскільки підприємство Олексія Золотарьова – єдине виробник годинників в Україні, то на тендерах воно конкурує з дешевим і не завжди якісним імпортом . Крім того, проблем додає і недосконала процедура написання кваліфікаційних вимог до учасників торгів.

"У нас ментальний конфлікт з КМДА. Вони оголошують тендер на закупівлю годинників за ціною 570 гривень. Це цінний подарунок від міського голови? Що ви хочете за ці гроші отримати? Чим це має закінчуватися? Вони тягнуть зрозумілу мені компанію".

За його словами, через те, що чиновники лобіюють конкретну компанію, у 2017 році чотири тендери на придбання подарункових годинників не відбулися.

"Ми реально зверталися зі скаргою про порушення умов конкуренції. Через це маємо заочну дискусію з Максимом Нефьодовим - перший заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України. Він каже, що ми маємо конкурентну площадку. А я кажу, що у мене немає питань до Prozorro. У мене є питання до того, як прописаний сам закон. Чи є він сьогодні досконалим з точки зору виробника і з точки зору реального економічного досвіду?"

"Як може бути конкуренція чесною, коли я маю виробництво, коли я маю постійні видатки, витрати на всі інші речі. А інший учасник закупівель цього немає. І як мені з ним ціною конкурувати? Що це за конкуренція? Закон прописаний для ідеального західного типу мислення. А коли у нас сьогодні кожен із працівників департаментів розглядає закупівлі як можливість з цього отримати щось в кишеню, то він буде шукати можливості. Закон це все дозволяє робити".

"У мене було питання до КМДА – люди добрі, ви запитуєте з учасника торгів підтвердження кваліфікаційних вимог, можливостей для виконання замовлення, ви даєте досвід виконання аналогічного договору, не розписуючи, що таке аналогічний договір. Є компанія, яка виходить на тендер і має поставити 6 тисяч годинників. Вона має досвід з документом, який нічим не підтверджений, з приватним підприємцем на поставку 50 годинників. І ця компанія проходить кваліфікаційні вимоги. Це нормально? Ні. Але ж цього достатньо по закону!"

"Інше питання – що заважає замовнику запитати звіт по ЄСВ (єдиний соціальний внесок)? Це звичайний документ, в якому чітко прописано, скільки у тебе реальних співробітників, яку середню заробітну плату вони отримують. Тоді буде зрозуміло, чи перед вами компанія, яка дійсно є виробником".

Як комсомолець став виробником годинників, які дарують президенти України 08
Фото: Kleynod 

"Є така компанія "Первый украинский часовой завод Киевская Русь". Хтось бачив виробництво на цьому підприємстві? Перший заступник міністра економіки Максим Нефьодов вважає, що не правильно робити преференції місцевому виробнику. Він це сприймає, що наче це є атака на Prozorro. До чого тут Prozorro?"

Годинники на експорт

Через погіршення економічної ситуації Золотарьов вирішив розвивати експортний напрямок.

"Українці в 2014-2015 роках нас підтримували. В роздрібних продажах ми багато в чому втрималися завдяки тому, що патріотично налаштовані люди побачили українські годинники. В той же час нова команда, яка зайшла в Мінекономіки – це Наталія Микольська. Вона представник України в СОТ і є амбасадором українського експорту. Наталія виявилася прихильником нашого бренду. Я побачив її інтерв’ю в журналі. У неї на руці був наш годинник. Написав їй у фейсбук, вона відповіла. Домовилися про зустріч, де вона сказала мені, що треба виходити на експорт з годинниками".

Так Золотарьов в червні 2016 року потрапив на бізнес-форум у Торонто, в рамках підготовки до зони вільної торгівлі з Канадою.

"У вересні 2016 року я вже поїхав представляти бренд на фестивалі в Торонто. Там я знайшов партнерів. Сьогодні вони офіційно представляють наш бренд в Канаді. Так само потім вийшло і з Америкою".

В США Золотарьов потрапив у листопаді 2016 року. То був посольський захід, організований Ukrainian Institute of America.

"Зараз ми представлені в інтернет-магазинах 4-х країн – Канада, Америка, Франція і Великобританія. Готуємося відкривати Польщу. Однак Північно-Американський ринок є пріоритетним. Там є споживач. Він лояльний і відкритий до нас. Закордоном нашу продукцію купують українці або люди, які якимось чином мають відношення до України".

Як комсомолець став виробником годинників, які дарують президенти України 09
Фото: Kleynod 

Доходи

"2017 рік ми закінчили десь з оборотом в 12-13 млн гривень. За 2017рік ми заплатили три мільйони податків в бюджети всіх рівнів. Якби ми не були прибутковою справою, то цього б бізнесу давно б не існувало".

Источник: https://biz.censor.net.ua/r3053978
Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 вверх