Колонки Илья Вишневецкий
  433  1

Українські стартапи, як надія української економіки

Основною проблемою для розвитку стартапів є фінансування, адже український ринок не готовий фінансувати обсяг коштів, який потрібен для завершення проекту. Поширеною проблемою для розвитку стартап-компаній є відсутність підтримки з боку держави.

Фото: cosmo.ru

Наразі ми живемо у світі новітніх технологій. Саме тому, останнім часом слово стартап можливо почути йдучи по вулиці, переглядаючи новини по телевізору чи читаючи газету. Дана тема стає все більш актуальною і в Україні.

Для нашої держави це порівняно нове поняття, але українці в той же час все частіше виходять на глобальний ринок інноваційних технологій з успішними проектами.

Що ж таке стартап? Стартап – це проекти, які впроваджують у виробництво інновації та інноваційні технології, які сприяють розвитку економічного стану країни.

Основною проблемою для розвитку стартапів є їхнє фінансування, адже український ринок не готовий фінансувати обсяг коштів, який потрібен для завершення проекту.

Також поширеною проблемою для розвитку стартап-компаній, яка зустрічається в Україні, є відсутність підтримки з боку держави.

Саме тут з’являється великий "татко" ринку стартапів – США, який фінансує та скуповує більшість технологічних українських стартапів.

Для іноземних інвесторів у цій сфері не має значення політична ситуація у країні, де створюється стартап, та інші фактори, адже продаватися та отримувати популярність здебільшого він буде не в країні розробника.

За останні роки стартап-індустрія в Україні значно зросла, збільшилась не лише кількість проектів, але і обсяг інвестицій в них. Так, 2018 рік є рекордним за обсягом коштів, які привернули технологічні стартапи в Україну.

Наприклад, в український стартап PETCUBЕ (компанія, яка виробляє гаджети для дистанційного нагляду за домашніми тваринами) було інвестовано майже 20 мільйонів доларів США. Тепер головний офіс PETCUB знаходиться у США, а не в Укараїні.

Також прикладами успішних українських стартапів, про які ви, якщо і не використовували, то чули, є:

  • мобільний додаток "Уклон" для замовлення таксі;
  • poster POS – додаток, який замінює касу у ресторанах та кафе;
  • ring – український стартап, що випускав домофони, був придбаний компанією Амазон за суму близьку до 1.5 мільярдів доларів США.

Ще одним прикладом успішного українського стартапу є Newoldstamp, який розвиває онлайн-сервіс по генерації професійних email-підписів, отримавший 150 тисяч доларів США інвестицій.

Незважаючи на нестабільну економічну і політичну ситуації в Україні, українські розробники починають успішні спартап-компанії.

Сервіс Startup Ranking на основі аналізу кількості стартапів у 137 країнах світу розробив рейтинг, в якому Україна у 2018 році посіла 42 місце, що є гарним результатом, зважаючи на політичний та економічний "клімат" нашої країни за останні п’ять років.

Сьогодні налічується приблизно 3000 стартап-компаній в Україні. Зростання кількості стартап-компаній відбувається за допомогою міжнародних інвесторів, що більш охоче інвестують в українські проекти.

Звісно, саме тому, можна казати, що ринок українських стартапів тільки починає підкорювати світову арену. Найбільш успішними стартап-компаніями є ті, що зайняті в ІТ-сфері, адже "мова" ІТ є міжнародною та не піддається політичному чи економічному впливу.

Однак, ринок стартапів оцінити дуже складно, так як на сьогодні більшість угод укладаються конфіденційно через небажання учасників угод розкривати інформацію.

Що ж потрібно враховувати та знати при організації стартапу?

По-перше, потрібно визначитися з ринком його збуту.

Варто розрізняти стартап, який планує вийти на світові ринки та інноваційними технічними рішеннями, які використовуються у локальних ринках, тобто у країні, де проект розробляється.

Власники стартапу, який планує вийти на глобальний̆ ринок, мусить розуміти потреби світової арени, з яким він хоче працювати (наприклад, ринок США, Європи та інші).

Задля досягнення поставленої мети команда має розробити мінімально життєздатний̆ продукт. Це може бути продуктом з мінімальним функціоналом, який можна дати користувачам для використання, задля отримання відгуків та ідей щодо подальшого розвитку продукту.

По-друге, та найважливіше, – потрібно обрати спосіб, через який ви будете залучати інвестиції у свій проект.

Одним із способів розвитку стартапів є бізнес-інкубатори. Це своєрідні посередники між новим проектом і інвесторами, які можуть фінансувати його реалізацію.

Бізнес-інкубатори виступають інструментом підтримки малого та середнього бізнесу. Вони надають командам-творцям стартапів повний набір послуг – коучінг, юридичну та фінансову підтримку, навчання, пошук інвесторів.

Другим способом отримання фінансування для молодих компаній є венчурні інвестори. Наразі в Україні зростає венчурна система, оскільки зросла кількість проектів і обсяг інвестиційних в них також відповідно зріс.

Ще одним способом є краундфантингова платформа. Краундфантингова платформа – це платформа, яка збирає гроші та продає свої акції великій кількості фізичних осіб, що є досить популярним явищем у Європі та США.

Однак, українське законодавство блокує цей вид інвестицій через відсутність законодавчого врегулювання у цій сфері.

Безумовно при реформуванні чинного законодавства вбачається перспектива, яка дозволить інвестувати фізичним особам, як у внутрішній, так і у світовій арені стартапів.

Українські підприємці та венчурні інвестори повинні мати можливість достатньо забезпечити проект коштами, а не надавати цю можливість іншим великим гравцям (таким як США), які в подальшому "забирають" цей проект до себе, що дає їм можливість поповнювати свій бюджет, оподатковуючи виробництво цього проекту.

Все ж таки по завершенню цього процесу ми з вами будемо споживачами цього товару, та тільки від нас залежить, чи буде цей товар українського виробництва за меншою ціною, чи іноземного заздалегідь з підвищеною ціною.

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх