Колонки Сергій Панасюк
  2975  11

ЗеДопомога "бляхерам": чи врятує Президент власників авто з іноземною реєстрацією

І знову я сів писати про "бляхи", і от чому. Нещодавно у мережі з’явилось відео, де представники "євробляхерів" спілкувались із Президентом Зеленським та намагались "придумати" різні шляхи вирішення їхніх проблем.

Трохи нагадаю ситуацію. Я вже писав про проект №8488, який став законом № 2612-VIII та передбачає "не легкі часи" для власників авто на іноземних номерах.

І найбільш критичними, на мою думку, були зміни до ст.ст. 469, 470, 481 Митного кодексу України та ст. 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та запровадження штрафних санкцій у розмірі до 170 тисяч гривень, чи навіть конфіскації авто.

Також, ми вже аналізували питання можливого уникнення від певних видів штрафів, адже, якщо Ви були притягнені до відповідальності та сплатили штраф за правопорушення (наприклад – прострочення терміну транзиту Вашої "бляхи") то Ви не повинні сплачувати цей штраф повторно.

Нагадаю, що законодавцем був наданий пільговий період – 180 днів (з 25.11.2018 року), після сплину якого, всі податкові новели мали б починати застосовуватись "по-повній".

Окремо, паралельно із проектом №8488, Верховна Рада прийняла проект №8487, який ввів формулу обрахунку ставки для розмитнення "блях":

Ставка = Ставка базова х К двигун х К вік,

де Ставка базова - ставка податку в євро за 1 штуку транспортного засобу (від 50,0 до 150,0).

Але, чи то перед виборами, з метою політичних дивідендів, чи то з метою можливості наповнення бюджету (хоч якимись грошима), в травні 2019-го року, Верховна Рада продовжила цей пільговий період з 180 днів до 270 днів.

Отже, "бляхери" отримали час до серпня.

Проте, на зустрічі з Президентом, власники авто з іноземною реєстрацією почали висловлювати занепокоєння, адже навіть якщо Зеленський дійсно хоче допомогти, то він та його команда, можуть просто банально не встигнути розглянути та ухвалити зміни для полегшення життя "бляхерам".

Пропонувалось і в Конституційний Суд звертатись, і продовжити пільговий період, чи зробити бодай що-небудь аби не платити штрафи, та розібратись із шаленими ставками за розмитнення євроавто.

Шукаючи відповідь на питання "що ж можна зробити" та "як воно є", я зустрівся із знайомими "бляхерами", які мені розповіли, як на мене, дуже цікаві реалії щодо розмитнення блях в Україні.

Одні "бляхери" притримуються точки зору, що треба просто "вернуть все как было", шляхом скасування згаданих законодавчих "новел".

Інші кажуть, що хоча б зменшити суму, яку треба платити за розмитнення, адже вона може в два рази перевищувати реальну ціну авто.

І взагалі, мені інколи здається, що держава спочатку дозволила ввозити авто за відповідними схемами, а потім захлопнула мишоловку і почала доїти більш ніж 3 мільйони "бляхерів".

А найцікавіше, з того, що мені розповіли – це як зараз здійснюється розмитнення. Як мені пояснили, тема там дуже темна. Передаю, майже, дослівно.

Отже, якщо Ви вирішили легалізувати свою "бляху", Ви повинні звернутись до митного брокера, для попередньої оцінки витрат за розмитнення (попередня декларація).

Брокер, через відповідні бази даних та враховуючи власний досвід, разом з Вами, формує приблизну ціну. І як мені пояснили, це нагадує гадання на кавовій гущі.

Ви приходите і кажете, що купили авто за 1000 євро, а брокер може сказати, що ця ціна нереальна і митниця не пропустить її, та радить Вам накинути ще хоча б 200 євро.

Після узгодження попередньої ціни, Ви вирушаєте до митниці.

Як мені пояснили, до прикладу, необхідний для розмитнення документ з Литовської Республіки про зняття авто з реєстрації - не має захисних елементів та не завжди має печатку (просто ксерокс із підписом, яким нема проблем підробити, і як мені пояснили – це нормальна практика).

Далі ще цікавіше, як показує практика моїх знайомих "бляхерів", на митниці навіть не перевіряють оригінали документів чи агрегати, я вже не кажу перевірку по спеціальній базі для реальної перевірки факту зняття авто з реєстрації в іноземній країні.

Головне – показати фото та щоб митників влаштувала ціна. І все, все гуд. А ціна на митниці формується по каталогам і митник сам вирішує чи вона реальна чи ні.

Але ціна, яку визначає митниця – реально і дуже часто відрізняється від ринкової у країнах Європи.

Тому, більшість "бляхерів" божаться, що вони готові платити навіть половину вартості, але ж не більше ніж авто реально коштує. Більшість сказала мені, що необхідно відмінити формулу і можна навіть додати додаткові податки.

Як би там не було, питання буде або вирішено, або заморожено черговою пролонгацією пільгового періоду.

Якщо ж проаналізувати всі факти, мотивацію сторін та реалії сьогодення, можна дійти наступних висновків:

  • Верховна Рада, швидше за все, не встигне пролонгувати "пільговий" період. А тому, може бути нове відео звернення Президента, де він скаже, що "бляхери" або можуть не платити (а його більшість у парламенті, як тільки зможе, все урегулює та зробить всім "амністію"), або скаже "ата-та" уповноваженим державним органам, та накаже не стягувати штрафи з "бляхерів", допоки парламент не запрацює.
  • Не зрозумілим та несправедливим є те, що ціна розмитнення, та відповідно, самої "бляхи" в Європі – значно нижча! Чи ми така багата нація?
  • Через збільшення кількості підробних документів та через "попустительство" митниці, може з’явитись нова армія авто, які мають реєстрацію в двох країнах одночасно.
  • Якщо казати про якість "Євро 5", то спочатку треба дивитись на те, що випускаємо ми, адже половина (якщо не більше) вітчизняного автопрому не дотягує навіть до "Євро 3", а по ціні, це "відро з гайками" коштує навіть дорожче, ніж розмитнена за правилами "бляха". Тому, всім, хто кажуть про захист вітчизняного товаровиробника – "пламенный привет"!

Думай-те, шановні!

 Топ комментарии
Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх