Колонки Юрій Лучечко
  652  1

Як має відбуватись приватизація "Укрспирту"

Наша команда робить все щоб держава у разі прийняття рішення про приватизацію ДП "Укрспирт" отримала високоліквідний та прибутковий актив.

Укрспирт

Фото: ukrspirt.com

Хочу нагадати, що ДП "Укрспирт" - ще не вся спиртова галузь, а лише одне державне підприємство що має 41 виробничий майданчик. Галузь нараховує ще понад 40 підприємств.

Хоча інші підприємства мають схожі проблеми, але ми не можемо нести відповідальність за всіх хто працює на ринку. Ми маємо зробити рівні та відповідальні правила гри для всіх.

Наша логіка полягає в тому що ринок нелегального алкоголю краде прибуток у нас, створює іміджеві проблеми саме ДП "Укрспирт" та не сприяє залученню інвестицій у виробництво.

Популістичні звинувачення дуже легко лягають у суспільну свідомість з огляду на "сіре" минуле підприємства. Але сьогодні вони не мають під собою жодного підґрунтя.

Наша команда очолила підприємство у вересні 2017 року, коли після низки скандалів та невдалих призначень керівників ДП "Укрспирт" було на межі банкрутства та зупинки.

Перше що ми зробили – розпочали аудит активів та запровадили прозорі закупівлі основних складових, необхідних у виробничому процесі: зерно, газ, пальне, обладнання для модернізації заводів.

Змінили облікову політику: сьогодні підприємство вже не вдасться викупити за копійки.

Економія коштів склала понад 100 млн грн при остаточній балансовій вартості підприємства на вересень 2017 року в 130 млн грн.

Ми залучили до нашого "мозкового центру" науковців, представників галузі, фахівців з ІT та банківської сфери

Ми залучили до нашого "мозкового центру" науковців, представників галузі, фахівців з ІT та банківської сфери.

Результатом нашої спільної праці стала "Стратегія розвитку спиртової галузі", яка полягала у диверсифікації виробництва, пошуку нових ринків збуту та розширення лінійки виробництва готової продукції.

Була створена робоча група при Кабінеті Міністрів України з питань розвитку спиртової галузі.

Результатом її роботи стало прийняття Верховною радою законопроекту №9260 "Про внесення змін до Податкового кодексу та деяких інших законодавчих актів щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів".

Зокрема, законом передбачено оподаткування технічного спирту за нульовою ставкою:

  • спирту етилового денатурованого, який використовується для виробництва продукції хімічного і технічного призначення;
  • спирту етилового неденатурованого, який використовується для виробництва оцту з харчової сировини;
  • спирту етилового денатурованого, що використовується для виробництва парфумерно-косметичної продукції;
  • спирту етилового-сирцю, що використовується в межах одного суб’єкта господарювання для виробництва біоетанолу;
  • спирту етилового, що переміщується між акцизними складами в межах одного суб’єкта господарювання.

Також узгоджено заходи контролю за обігом спирту, що передбачає поширення системи електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) на обіг спирту в Україні.

Дана система контролю вже успішно функціонує на ринку обігу палива.

Питання паливного продукту українського виробництва особливо актуально під час військової російської агресії та набуття незалежності від російських енергоносіїв

Зараз система електронного адміністрування реалізації пального (СЕАРП) впроваджується на підприємстві.

Ці зміни дозволили створити умови для запровадження ринку технічного спирту і легалізувати виробництво біоетанолу або вітчизняного паливного продукту.

Питання паливного продукту українського виробництва особливо актуально під час військової російської агресії та набуття незалежності від російських енергоносіїв.

Попереду ще робота над законопроектами "Про обов`язковість добавки біоетанолу у моторні палива та створення українського паливного продукту", введення електронної акцизної марки на алкоголь.

Ми є прихильниками жорсткого контролю за виробництвом та роздрібною торгівлею алкоголем, унеможливленням обігу фальсифікату та продажу такого товару в мережі інтернет.

В цьому нам потрібна допомога законодавців, Кабміну та правоохоронних органів. Сподіваємося, що нова команда продовжить курс на реформи в галузі.

Наразі, хочемо запровадити пілотний проект "унікального коду походження товару", згідно нових правил маркування харчових продуктів на Луцькому МПД. Це, по суті, та сама електронна акцизна марка.

На цьому майданчику ДП "Укрспирт" відновило виробництво державної горілки "Наша воля", "Старожитня", Ukrainian Spirit.

Наш унікальний код походження товару буде надавати повну інформацію про місце, дату і час виготовлення горілки, походження спирту та сировини.

Приватизації має передувати прийняття законів, що активізують суміжні галузі, а саме ринки біопалива, парфумерної, хімічної та харчової спиртомісної продукції

Крім того, ми входили до робочої групи, що працювала над законопроектом народного депутата Ігоря Лапіна "Про особливості приватизації підприємств спиртової та лікеро-горілчаної промисловості", в якому визначено послідовність приватизації галузі.

В робочій групі брали участь представники профспілки підприємства.

Справа в тому, що потреба у виробництві харчового спирту скоротилася з 30 до 7 млн декалітрів на рік.

Ми маємо викривлену систему споживання нашої продукції, за якої виробництво харчового спирту становить 90-95% від виробленого обсягу. В цивілізованому світі - навпаки.

Про що йдеться мова? Це визначення перш за все виробничих можливостей та подальшої діяльності виробничих майданчиків та підприємств.

Підприємство має близько 5000 працівників. Це в маленьких населених пунктах, де створення кожного робочого місця – важлива соціальна складова.

Тому, і ми на цьому наполягали, приватизації має передувати прийняття законів, що активізують суміжні галузі. А саме: ринки біопалива, парфумерної, хімічної та харчової спиртомісної продукції.

За нашим задумом, роздержавлення галузі має відбутися за спеціальним планом, згідно якого всі підприємства будуть розподілені на три окремих групи.

Спочатку Перша група – непрацюючі підприємства, у яких відсутні перспективи відновлення виробничої діяльності. Вони підлягають ліквідації.

Інвентарні об’єкти, які залишилися після ліквідації підприємств та земельні ділянки, на яких вони розташовані, що не були реалізовані на інвестиційному конкурсі, передаються в управління органам місцевого самоврядування.

Ліквідація зазначених підприємств має бути завершена не пізніше одного року після набрання чинності закону.

Друга група – підприємства, які мають перспективи розвитку та відновлення виробничої діяльності та перепрофілювання їх на виробництво біоетанолу, технічного спирту та технічних рідин з наданням відповідної ліцензії.

Це те, для чого ухвалювався законопроект 9260.

Третя група – високорентабельні підприємства та інші підприємства-виробники харчового спирту та спирту-сирцю, які мають перспективи ефективного розвитку.

Вони мають бути виділені в окремі юридичні особи з наданням відповідної ліцензії. Вони залишаються в державному управлінні до завершення приватизації об’єктів першої та другої груп.

Приватизація підприємств третьої групи здійснюється шляхом перетворення їх в акціонерні товариства.

При цьому, у статутному капіталі товариств першочергово визначається контрольний пакет акцій, що тимчасово залишається у власності держави.

Решта акцій реалізується способами, що передбачають загальнодоступність та конкуренцію покупців, відповідно до законодавства про приватизацію.

Звичайно, що остаточне рішення щодо приватизації – приймати Кабінету Міністрів та законодавцям.

Але ми хочемо щоб голос представників галузі був почутий. Готові брати участь у робочій групі з цих питань.

Наша команда робить все, щоб держава у разі прийняття рішення про приватизацію ДП "Укрспирт" отримала високоліквідний та прибутковий актив.

Рухаємося далі і рухаємо вперед вітчизняну економіку.

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх