Колонки Джош Кауфман
  1515  2

MBA в домашніх умовах. Шпаргалки бізнес-практика

Ця книжка для підприємців, які хочуть систематизувати та поглибити свої знання, та усіх, хто думає про започаткування власної справи.

Щороку в мільйонів людей з’являється ідея стати підприємцем. Часто за нею йде питання: "Де отримати диплом?". Можливо, ці думки виникали й у вас. Автор цієї книжки пропонує заощадити роки життя та сотні тисяч доларів і дає просту пораду: забийте на бізнес-школу — займіться самоосвітою.

Джош Кауфман — автор книги, переконаний: знання, які дають у найпрестижніших університетах, можна отримати з мудрих книжок та практики.

У цій книжці письменник систематизував набір основних інструментів і концепцій для ведення бізнесу: від створення ціннісних пропозицій, маркетингу й менеджменту до фінансових питань та особистої ефективності.

Книжка допоможе отримати базові знання про функціонування бізнесу, подолати страхи, покращити власну ефективність, навчитися приймати правильні рішення та втілювати в життя власні бізнес-ідеї.

Джош Кауфман — бізнес-тренер, автор проекту альтернативного бізнес-навчання personalmba.com. Здійснює незалежні дослідження у сфері підприємницької діяльності, продуктивності, оптимізації роботи, які публікувалися в New York Times, Wall Street Journal, Atlantic, Fortune, Forbes, Time і тд.

БізнесЦензор публікує уривок із книжки "MBA в домашніх умовах. Шпаргалки бізнес-практика" яку нещодавно видав друком "Наш формат".

Залізне правило ринку

Ринок — це найважливіше. Ні зіркова команда, ні

фантастичний продукт не компенсують поганого ринку.

Ринкам, яких не існує, усе одно, наскільки ви розумні.

Марк Андріссен, венчурний капіталіст і засновник

Netscape та Ning.com

Що якщо ви влаштуєте вечірку, а ніхто не прийде? У бізнесі це трапляється постійно.

Дін Кеймен, визнаний та продуктивний винахідник, завдяки якому, наприклад, з’явився двигун Стірлінґа, перший у світі інсуліновий насос та пристрій для очищення води, вклав понад 100 мільйонів доларів у розвиток сеґвея — двоколісного самобалансованого самоката за 5 тисяч доларів.

Дін стверджував, що його винахід зробить революцію в пересуванні, як "машина замінила коня та підводу". Коли в 2002 році сеґвей випустили на ринок, компанія оголосила, що очікує продавати 50 тисяч одиниць на рік.

За п’ять років компанія продала тільки 23 тисячі — менш ніж 10 % від першочергової мети. (Фінансові документі компанії конфіденційні, проте точно можна сказати, що вони не надто хороші).

Проблема була не в тому, що продукт був погано зроблений, — технологія, завдяки якій працює сеґвей, дуже витончена, та й переваги очевидні: це зручна, екологічна заміна міському автомобілю.

Проблема в тому, що дуже мало людей готові були витратити 5 тисяч доларів на незграбну на вигляд альтернативу велосипеду чи ході пішки — масового ринку, на який розраховував Кеймен, не існувало.

Те саме трапляється з новими компаніями щодня. Без достатніх доходів будь-який бізнес занепаде. Ваш прибуток повністю залежить від людей, котрі хотітимуть те, що ви їм пропонуєте.

Кожен бізнес обмежений обсягом і якістю ринку, якому він намагається служити. Залізне правило ринку холодне, жорстке та безжалісне: якщо у вас немає досить великої групи людей, яка справді хоче те, що ви пропонуєте, то шанси побудувати життєздатний бізнес дуже хиткі.

Найкраще зосередитися на створенні речей, які люди хочуть купити. Розробляти те, що нікому не треба, — це марнувати час. Дослідження ринку — це бізнес-аналог правила "дивись, куди йдеш".

Книжки на зразок "Тест-драйв нового бізнесу" Джона Маллінса допоможуть одразу визначити перспективні ринки, збільшуючи шанси вашої справи на успіх.

Десять способів оцінити ринок

Дуже часто люди наполегливо працюють над

неправильними завданнями. Важливіше працювати над

правильним завданням, ніж працювати наполегливо.

Катеріна Фейк, засновниця flickr.com та hunch.com

Якщо ви збираєтеся започаткувати нову компанію чи вийти з наявним бізнесом на новий ринок, варто зробити невелике дослідження.

Десять способів оцінити ринок — це дуже спрощений метод визначити привабливість будь-якого потенційного ринку. Оцініть кожен із десяти критеріїв за шкалою від 0 до 10, де 0 — це дуже непривабливий, а 10 — надзвичайно привабливий. Коли сумніваєтеся, оцінюйте скептично.

  1. Терміновість. Наскільки людям це треба і як сильно вони хочуть цього просто зараз? (Зазвичай прокат старого кіно має низьку терміновість, показ нового фільму у вечір прем’єри — високу, оскільки такий показ може відбутися лише раз).
  2. Обсяг ринку. Наскільки активно люди купують схожі речі? (Ринок курсів плетіння кошиків під водою дуже невеликий, ринок лікування раку — масштабний).
  3. Ціновий потенціал. Яку найвищу ціну пересічний покупець захоче заплатити? (Льодяники продаються за 0,05 цента, авіаносці — за мільярди).
  4. Вартість залучення споживачів. Чи просто привабити нового споживача? Скільки приблизно коштуватиме забезпечити один продаж (рахуйте і гроші, і зусилля)? (Ресторани, побудовані на трасах між штатами, де інтенсивний рух, небагато витрачають, щоб отримати нових клієнтів. Урядові підрядники можуть витратити мільйони, укладаючи масштабні закупівельні угоди).
  5. Вартість доставки. Скільки коштуватиме створення та дистрибуція (рахуйте і гроші, і зусилля)? (Доставка файлів в інтернеті майже безкоштовна, розробка продукту та побудова фабрики коштує мільйони).
  6. Унікальність пропозиції. Наскільки унікальними є ваші товари та послуги порівняно з тим, що пропонують інші? Чи просто потенційним конкурентам вас скопіювати? (Є багато перукарень, але дуже мало компаній, котрі пропонують приватні польоти в космос).
  7. Швидкість виходу на ринок. Як швидко ви зможете щось створити на продаж? (Запропонувати сусідові покосити траву можна за хвилини, щоб відкрити банк, треба роки).
  8. Стартові інвестиції. Скільки треба вкласти у справу перед початком продажів? (Щоб стати прибиральником, треба лише купити набір дешевих мийних засобів. Щоб добувати золото, треба вкласти мільйони, аби купити землю та відповідне обладнання).
  9. Потенціал для підвищення продажів. Чи могли б ви запропонувати вашим споживачам щось ще? (Клієнтам, які купили бритву, знадобляться леза та крем для гоління, якщо ви купили фрісбі, вам не знадобиться ще один такий диск, аж поки ви не загубите попередній).
  10. Потенціал до сталості. Скільки роботи треба вкласти, щоб продавати продукт після його створення? (Для консалтинґового бізнесу потрібен постійний потік клієнтів, щоб заробляти, книжку можна підготувати раз, а потім продавати її знову і знову).

Після оцінювання додайте бали. Якщо у вас вийшло 50 чи менше, подумайте над іншою ідеєю: є кращі справи, куди можна вкласти ваші енергію та ресурси. Якщо ваш результат 75 балів чи більше, ваша ідея перспективна, тож рухайтеся вперед!

Із того, що має від 50 до 75 балів, ви, імовірно, зможете жити, але ця справа потребує великих вкладень енергії та ресурсів. Отже, плануйте відповідно.

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх