Колонки Марія Галелюка
  1237  3

Теорія Маслоу: роль бухгалтера

Компанія для засновника і співробітників — живий організм. Функціонування й розвиток живого організму забезпечується різними формами потреб.

Ієрархію потреб людини Абрахам Маслоу вперше розробив ще в 1943 році.

Згідно з його теорією мотивації, всі потреби людини можна представити у вигляді "піраміди": в основі розташовуються найбільш важливі потреби, без задоволення яких неможливе біологічне існування, а на вищих рівнях — потреби, що характеризують людину як соціальну істоту і особистість.

Теорія знайшла широке застосування в корпоративному менеджменті й довела свою ефективність для бізнесу. Давайте подивимося на розвиток бухгалтерської й фінансової функції, як на людину в теорії Маслоу.

В чому ж суть "піраміди бухгалтерії" успішної компанії й чому важливо не випустити з уваги жодного зі складових елементів.

Теорія ієрархії потреб компанії

На перший погляд може здатися, що потреба в самоактуалізації — головна мета розвитку організації. Але варто враховувати, що перед досягненням високої мети ми щодня робимо невеликі, але дуже важливі кроки їй назустріч.

Так і в теорії Маслоу: в задоволенні базових потреб лежить основа успіху в цілому. При поясненні структури піраміди Маслоу першими завжди називають базові потреби, так як не можна переходити до потреб більш високого рівня, не віддавши належне основі. Так зробили і ми:

  1. Бухгалтерія. Якщо людина в першу чергу залежить від їжі, води і сну, то компанія — від бухгалтерії. Це — серцевина системи. Саме з бухгалтерії починаються перші кроки успішної діяльності та безпеки. Найважливішу роль відіграє первинна документація, ведення якої здійснюється безперервно з моменту заснування компанії. А некоректне ведення податкової документації й зовсім може поставити під загрозу існування компанії.

  1. Юрист і аудитор задовольняють потребу компанії в захисті. Юрист моніторить зміни законодавства й оцінює їхній вплив на діяльність компанії в цілому. Аудитор перевіряє правильність дотримання правил ведення бухгалтерського обліку, надає консультаційні послуги щодо дотримання положень законодавчих та нормативних актів України.

Ці члени команди завжди стануть на сторону компанії в разі виникнення спірних ситуацій.

  1. Фінансист і економіст представляють соціальну потребу компанії через залучення проектного фінансування, координування роботи з банками й страховими компаніями.

  1. Головний бухгалтер і фінансовий директор забезпечують визнання компанії в очах оточуючих. Вони управляють репутацією компанії через прояв власних компетенцій, особистих якостей і управлінням департаментами.

  1. Партнер аудиторської компанії. В його обов'язки входить розвиток компанії, її вдосконалення. Партнер управляє всіма напрямками діяльності, розподіляє функціональні напрямки між командами, забезпечує синергію діяльності та зростання фінансових показників компанії.

Роль бухгалтера

Чи реалізована "піраміда бухгалтерії" і чи немає дисбалансу в розподілі функціональних завдань? Відповіддю на ці питання найчастіше є запуск процесу структурних змін і контролю:

- реінжиніринг формує різноманітність внутрішніх бізнес-процесів, які підвищують операційну ефективність функціональних фахівців;

- контроль виконання обов'язків кожного з представників "піраміди бухгалтерії" — основа фінансово-господарської стійкості і безпеки компанії.

У свою чергу, професія бухгалтера в черговий раз доводить свою важливість:

- необхідність у спеціалістах-бухгалтерах буде існувати до тих пір, поки будуть проводитися фінансові операції;

- бухгалтер зобов'язаний володіти базовими знаннями з кожної суміжної сфери діяльності для компетентного виконання своїх обов'язків і в критичних ситуаціях бути здатним замінити всіх фахівців "піраміди бухгалтерії".

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх