Колонки Юлія Дейнеко
  453  0

Закупівельник: стара професія у новому світі

Бізнес продовжує розвиватися стрімкими темпами у абсолютно різних його проявах, даючи поштовх розвитку багатьох професій. Новий виток отримала і робота закупівельника, яка безпосередньо впливає на отримання прибутку компанією та ефективність ведення партнерських відносин.

Закупівельник: основні вимоги та обов’язки

Перш за все, закупівельник – це стратегічний партнер компанії. Він може допомогти отримати більший прибуток через вигідніші придбання товарів чи послуг.

Його цінність у вмінні проробляти стратегічний план, знаходити більш доцільні рішення (наприклад, із яким підрядником вигідніше працювати та чому потрібно віддати на аутсорсинг ту чи іншу задачу). Заощадження, отримані шляхом такого підходу, складають великий відсоток заробітку компанії.

Спеціаліст цієї професії має бути висококваліфікованим. Керівники часом нехтують цим та довіряють обов’язки закупівельника бухгалтеру чи штатному менеджеру, пояснюючи це тим, що, наприклад, освіта бухгалтера певним чином охоплює сферу діяльності закупівельника.

Усе це правда, проте лише частково. Рідко знайдеться бухгалтер, який знатиме вузький напрямок ринку компанії, щоб оцінити усі ризики закупівель.

До всього іншого, бухгалтер має власні основні обов’язки, і основну увагу приділятиме саме їм, у той час як робота закупівельника вимагає значної кількості часу та зусиль.

Відтак, можна виділити наступні вимоги до спеціаліста-закупівельника:

  • аналітичні здібності: потрібно розуміти специфіку ринку, вміти оцінити усі недоліки та переваги роботи із кожним підрядником, засновуючи свою позицію на співвідношенні ціни та якості, швидкості доставки та ін., щоб створювати якісні плани закупівель;
  • вміння швидко приймати рішення: часом можуть траплятися затримки постачання чи виникати проблемні ситуації із підрядниками, а у таких випадках закупівельник виступає обличчям компанії і повинен швидко відреагувати від її імені;
  • математичні здібності: аналіз цінової політики ринку та укладення найвигідніших угод вимагає кількісних показників, тому фінансова складова освіти закупівельників має бути на високому рівні;
  • робота з великою кількістю даних: фахівець має не боятися роботи з цифрами та швидко знаходити потрібну інформацію;
  • навички ведення переговорів: у кожної зі сторін є свої інтереси, які потрібно просувати. Закупівельнику варто вміти не лише знайти гарну пропозицію, а й домовитися із постачальником на максимально вигідні умови для компанії;
  • гнучкість до змін: напевно, це риса, якою зараз має володіти кожен фахівець. У зв’язку з постійним внесенням поправок до чинного законодавства та модернізацією електронних майданчиків закупівельник має постійно тримати руку на пульсі цих змін, щоб оптимізувати свою роботу.

Інструменти закупівельника

Серед найбільш популярних тенденцій зараз помітно вирізняється категорійний менеджмент. Це процес управління асортиментом, за яким кожна товарна категорія розглядається як окрема бізнес-одиниця в структурі асортименту.

Його зазвичай застосовують задля досягнення ефективності в процесі взаємодії усіх бізнес-функцій стосовно певної категорії, оптимізації взаємодії між виробником та постачальником.

Категорія у цьому випадку – це напрям витрат у компанії, на який йде багато коштів і який досить масштабний для окремого аналізу саме цього виду закупівель, розробки стратегії.

Спочатку закупівельник разом з іншими співробітниками компанії має зібрати робочу групу, яка визначить потреби компанії. Тут же обговорюють усі ризики, підводні камені, що можуть виникнути під час реалізації цих потреб.

Вже після загальної оцінки ситуації закупівельник може виконувати свою звичну роботу: дослідження ринку, пошук релевантних постачальників. Системний підхід у виконанні справ допомагає збільшити відсоток заощаджень для компанії на кожній виокремленій категорії.

Оцінка роботи закупівельника

У випадку оцінки роботи закупівельника керівнику компанії варто враховувати як кількісні, так і якісні показники.

  1. Перший і найважливіший показник – прибуток компанії, отриманий на заощадженнях, пов’язаних зі зміною постачальників.
  2. Також варто враховувати професійну обізнаність працівника, бо знання ринку – запорука вибору успішної пропозиції.
  3. І хоча часи відкритого суперництва давно минули, проте моніторинг діяльності конкурентів і досі важливий: закупівельник має розуміти, які пропозиції є у конкурентів, щоб упевнитися, що власна компанія укладає найвигідніші угоди.
  4. Стосунки з підрядниками: занадто часта зміна постачальників може насторожити – можливо, закупівельник не вміє домовлятися та будувати міцні партнерські відносини.
  5. Професійний закупівельник точно матиме календар перемовин і закупівель – це зайвий раз підтверджує його систематизований підхід до роботи та спрощує доступ керівництва до розуміння основних етапів процесу.

Насамкінець, варто зазначити, що успішні закупівлі – це знання нових ідей та трендів у багатьох галузях: логістика, фінанси, юриспруденція, ІТ.

Закупівельник, у свою чергу, – професія, що потребує постійного поповнення скарбниці знань у різних сферах та дає можливість розвиватися у суміжних напрямках. Лише досвід може викристалізувати із гарного фахівця справжнього майстра цієї справи.

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх