Колонки Ілона Османова
  1397  0

Сучасний мерчендайзинг: технологічність і швидкість роботи

В Україні мерчендайзинг залишається одним із найбільш розповсюджених способів просування продажів.

Фото: marketing.curadoriaemacao.com.br

Для сучасного виробника продукції не приділяти достатньої уваги мерчендайзингу, як для письменника писати "в стіл". Його принципи давно відомі, але, не дивлячись на всю очевидність, далеко не всім вдається зробити мерчендайзинг максимально ефективним і швидко діючим.

Тут варто виділити дві головні передумови для успіху:

  • раціональний підхід і оптимізація мерчендайзингу;
  • спрямованість поглядів у майбутнє в пошуку інноваційних підходів.

То які ж кроки можна зробити для цього і які техніки та технології використовувати?

Знайдіть пріоритетні й актуальні саме для вашого продукту методи.

Ви знаєте, що 80 % товарів купуються в магазинах не тому, що вони краще, а тому що у визначений момент ці товари справили найбільш сприятливе враження на покупця. Але які інструменти підходять для промоції саме вашого продукту?

Традиційно під мерчендайзингом розуміють дизайн інтер’єру магазину й розкладку товарів на полицях; на це спрямовані основні зусилля мерчендайзерів.

Однак критично важливим елементом є планування магазину по відношенню до напрямків потоків покупців: розміщення ваших товарів у "пункті фокусу" (по центру зі зміщенням праворуч), їхня позиція в "золотому трикутнику" (вхід — продукти першої необхідності — каса) або по відношенню до нього, а також видимість у зоні руху потоку споживачів проти годинникової стрілки.

На жаль, не всі магазини, що реалізують вашу продукцію, взагалі побудовані за такими принципами. Перевага тут у середніх та великих мережах, що мають типову продуману структуру торгових залів. Саме вони більшою мірою можуть гарантувати успішний рітейл.

Правильно визначте відповідальних.

Звертатися до агентства, спеціалізацією якого є мерчендайзинг, або доручити цей напрям співробітникам компанії — вирішувати вам.

Зараз розповсюдженою практикою є сумісний мерчендайзинг, за якого викладку декількох продуктів неконкуруючих брендів в одній торговій точці здійснює один фахівець.

У такого підходу є як переваги, так і недоліки. Це гарний спосіб оптимізувати витрати, за якого бізнес сплачує лише за час роботи мерчендайзера біля полиць, бо робочий час не витрачається на переміщення між точками продажу.

Перебування на одній точці гарантує постійне обслуговування стелажів і робить можливим відстеження мерчендайзером змін і особливостей споживчої поведінки.

Проте, варто уважно обирати підрядника для такої задачі. Критично важливо, щоб один і той самий мерчендайзер не обслуговував конкурентів — це є базовою вимогою в роботі за сумісництвом і її не можна порушувати.

Також, звертайте увагу, щоб у виконавця не було забагато клієнтів — обслуговування трьох-п’ятьох великих замовників є повністю виправданим, але не більше ніж 8-10 малих. Останнє означатиме, що мерчендайзер не зможе ефективно опрацьовувати кожне замовлення.

Оберіть найкращі канали рітейлу.

Залежно від специфіки продукту та можливостей бізнесу вони можуть бути різноманітними — від власних фірмових магазинів до представленості в мережах або малих магазинах.

У випадку самостійного продажу кінцевому споживачу ви максимально контролюєте ситуацію й це безумовна перевага. Проте, мало в кого є необхідні для цього ресурси.

До того ж, для багатьох груп товарів та невеликих компаній такий підхід абсолютно необгрунтований. Окремий магазин буде перевагою для, скажімо, повноцінного бренду одягу, але буде смішним при реалізації умовних п’яти наменувань шкарпеток.

Якщо ж говорити про представленість у магазинах, то більшість плюсів на боці мереж. Окрім більш значних об’ємів реалізації продукції та нижчої додаткової націнки, представленість у великих мережах — запорука системного мерчендайзингу з дотриманням процедур і прописаними правилами.

Будьте обізнаним про інноваційні рішення та використовуйте їх.

Якщо ви почнете шукати актуальну інформацію про мерчендайзинг на англомовних ресурсах, то рідко будете наштовхуватися на опис розкладання товарів на полиці.

У бізнес-практиках найбільш економічно розвинених країн уже роками переосмислюють підходи до залучення покупців у "магазини з цегли й бетону" замість онлайн маркетів. Там питання "мерчендайзингу з цифровим обличчям" не інноваційний тренд, а життєва необхідність.

Українська сфера e-commerce має зрости на 30 % у 2018 році. Усе одно, до загрози ще дуже далеко, порівняно з економіками заходу чи азіатських тигрів. Але використовувати нові технології для підвищення продажів потрібно вже зараз.

Мерчендайзинг вашої продукції більше не обмежується "магазинами з цегли". Знайдіть способи використання інтернету, щоби надати клієнтам інформацію про продукти, які ви продаєте.

Наприклад, можна створювати електронні каталоги вашої продукції для їхньої вигідної демонстрації та надавати знижки онлайн для заохочення споживачів здійснювати покупки у фізичному магазині.

Збір даних про клієнтів — не нова ідея, але використання манекенів із камерами в очах — безумовно нова. Ця інформація допоможе визначити, як довго люди дивляться на товар, а також сегментувати споживачів за їхньою купівельною поведінкою та демографічними характеристиками.

Для урізноманітнення досвіду споживача та підняття рівнів продажів, усе більше впроваджуються такі технології як "віртуальна" (VR) і "доповнена реальність" (AR).

Так, американський виробник спортивного спорядження "Merrell" для промоції трекінгового взуття встановив спеціальні точки у своїх фірмових магазинах. Покупці мають змогу опинитися на скелястих схилах та навіть пройтися по напівзруйнованій кладці, одягнувши VR-окуляри.

А минулого року українська мережа магазинів електроніки "Алло" запустила віртуальний магазин із використанням AR-технології, зробивши можливим пройтися по віртуальній копії фізичного магазину та оглянути продукцію, насправді знаходячись у іншому місці, за допомогою спеціальних окулярів та додатку на смартфон.

Асоціюється ваша продукція або магазин із сучасними технологіями чи ні, підхід до мерчендайзингу має бути сучасним та прагматичним.

Те, як саме потрібно презентувати товар, де це робити та кому доручити — ключові питання для хорошого результату. Аналіз і адекватна оцінка підходів до мерчендайзингу дозволить збільшити продажі та бути попереду конкурентів.

Подписывайтесь на БизнесЦензор в FacebookTwitter и Telegram

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх