Колонки Тетяна Кириленко
  653  0

Креативний фандрейзинг: Як громадським проектам вижити без ґрантів

Команда громадської ініціативи GoGlobal ділиться досвідом фандрейзингу, набутого під час двох років реалізації наймасштабнішого в Україні освітньо-культурного проекту GoCamp.

Протягом останніх кількох років в Україні триває неймовірний сплеск громадської активності.

У різних куточках країни виникають ініціативи, які якісно покращують життя місцевих громад, в той час як загальнонаціональні проекти працюють над системними змінами для майбутнього.

Благодійність, освіта, культура, екологія, культура громадянської свідомості - проекти, які працюють у цих сферах, мають в основі велику мету та ідею, але часто їм бракує коштів для ефективної реалізації мети.

У організаторів не завжди є власний стартовий капітал, інтерес бізнес інвесторів, а в гонитві за іноземними ґрантами можна втратити багато часу, інколи ще й намарно.

Тож необхідно проявляти неабияку креативність, щоб залучити гроші на реалізацію суспільно корисних проектів.

GoCamp як кейс співпраці громадськості, бізнесу та держсектора

Команда ініціативи GoGlobal, яка реалізовує найбільшу у Східній Європі волонтерську програму GoCamp, випробувала на собі напрочуд різні способи співпраці із партнерами та пошуку коштів.

Оскільки ми працюємо над покращенням освіти нового покоління українців, для нас принципово важливо об`єднати навколо цієї проблеми якомога більше стейкхолдерів українського суспільства - від держави до бізнесу, від громадського сектору до медіа.

Саме тому наші фандрейзингові ініціативи спрямовані на українську аудиторію, а не на боротьбу за ґранти. Розпочали ми із найбільш популярного способу залучення коштів - персональних внесків та фандрейзингу на відповідних платформах.

В Україні це Спільнокошт та Українська біржа благодійності. Так, до прикладу, на нашому сайті є "Donate button", а в рамках кампанії GoCamp-2017 ми залучили 8 лідерів громадської думки, кожен з яких зібрав по 28 тис. грн на платформі Української біржі благодійності.

Це якраз сума, необхідна для участі однієї школи у літньому мовному таборі GoCamp із залученням іноземного волонтера.

Фото: Наталія Кравчук

Окрім того, двічі ми проводили благодійні аукціони, де можна було придбати лоти від знаменитих людей.

Так, мікрофон Святослава Вакарчука чи сукня Джамали або “той самий термос” Мустафи Найєма, опинившись в руках благодійників, зробили свій вклад у фінансування освітнього проекту для школярів.

До розвитку виїзних таборів для школярів із Донецької та Луганської областей GoCamp East долучились також українці, що працюють у Європейському банку реконструкції та розвитку (ЄБРР), та благодійна організація Ukraine Charity.

Вони організували фандрейзингову кампанію у Великій Британії. Ініціативу, яка стартувала минулого року на найбільш популярній британській платформі Just Giving, підтримало керівництво офісу ЄБРР у Лондоні. 

Тому 10 тисяч фунтів, зібраних під час кампанії, було подвоєно. Ця кампанія стала не єдиною закордонною ініціативою, що фінансово підтримала GoCamp.

Наприкінці лютого 2018 року у Лондоні відбулась виставка робіт фотографів з усієї Європи, які працювали у Києві під час Революції Гідності. Третина коштів, виручених від продажу вхідних квитків та власне фотографій, була спрямована на GoCamp.

Свій вклад у фандрейзинг роблять і працівники GoGlobal. Минула осінь стала випробуванням нашої команди на фізичну витривалість.

Проект інноваційної позашкільної освіти GoCamp AfterSchool став однією з 10 ініціатив від різних фондів та організацій, які можна було підтримати в рамках фандрейзингового забігу під час Wizz Air Kyiv City Marathon-2017.

Команда GoGlobal пробігла дистанцію, аби допомогти учням 50 шкіл з різних куточків країни взяти участь у програмі, спрямованій на вивчення іноземної мови з іноземним волонтером та розвиток критичного мислення у дітей.

Реалізація такого масштабного національного проекту була би неможлива без державних інституцій, які підтримали GoCamp ресурсно.

Так, Адміністрація Президента, Міністерство молоді та спорту України, Київська обласна державна адміністрація допомагають в організації орієнтаційних тренінгів для іноземних волонтерів, а ПАТ “Укрзалізниця” забезпечила волонтерів квитками на потяг.

Бізнес та освітні інновації

Важливою частиною нашого фандрейзингу є співпраця із бізнесом. На противагу поширеному стереотипу, що бізнес - це лише заробляння грошей, українські підприємства слідують загальносвітовій тенденції та активно розвивають соціальну корпоративну відповідальність.

Так, в рамках партнерства із проектом GoCamp, підприємства підтримують одну або кілька шкіл (переважно в селах), фінансуючи проведення таборів за участю іноземця у цих навчальних закладах.

Зайве зазначати, який ефект справить приїзд іноземця на дітей, які, у більшості випадків, ще не встигли побувати закордоном.

Тому співпраця із бізнесом дає можливість сільським школам, а також батькам місцевих школярів, мати змогу забезпечити дітям додаткову якісну мовну освіту, позакласні заняття чи роботу над цікавими проектами, чого зазвичай не вистачає у регіонах.

У такий спосіб проект уже підтримали чимало компаній, серед яких зокрема Київстар, Dragon Capital, Kernel, ING Bank, Aстарта, Agrofusion, Danone, CocaCola, modna Kasta, Ефективні інвестиції, Нібулон.  

Ефективним способом збору коштів та, що не менш важливо, привернення уваги до суспільно корисних проектів може стати співпраця, на перший погляд, зовсім різних індустрій.

Знайомство команди GoGlobal із Дарією Шаповаловою - директором Kyiv Fashion Institute та засновницею Mercedes-Benz Kyiv Fashion Days - стало поштовхом до створення зовсім нового для України формату креативного фандрейзингу.

Так, разом із Дарією та командою Kyiv Fashion Institute ми провели три благодійні розпродажі брендових речей за доступними цінами (pop-up store), а співорганізатором ще двох розпродажів онлайн стала modnakasta.

Усі виручені кошти були спрямовані на підтримку таборів GoCamp. Дизайнерський одяг для акцій із власних колекцій надали більше 50 українських дизайнерів, а київські модниці поділились одягом від світових брендів зі своїх гардеробів.

Успіх благодійного pop-up store говорить сам за себе: цей формат задав тренд для подібних благодійних івентів у Києві, а замість запланованих чотирьох днів остання онлайн-акція тривала лише протягом одного, адже 90% представлених речей були розкуплені вже за перші дві години.

Співпраця із фешн-індустрією не обмежилась лише розпродажами: в рамках акції до Дня Святого Миколая #morelove, яка проходила в магазинах дитячого одягу Caramel Ukraine, Online Concept Store MILK KIDS, Tartine Et Chocolat та MiniMe Children Boutique, 10% від кожної покупки були спрямовані на підтримку GoCamp.

Як виявилось, завдяки креативності та виходу за рамки звичної діяльності можна не лише зібрати кошти, але й збільшити впізнаваність проекту та висвітлити важливі питання, які проект підіймає.

Наша команда працює над популяризацією в Україні культури волонтерства, благодійності та прагнення кращої освіти для майбутніх поколінь, і плідна співпраця із головними учасниками суспільних процесів допомагає нам у реалізації основних завдань програми GoCamp.

У наших літніх таборах школярі навчаються переборювати культурний та мовний бар`єри, а ми в нашій роботі постійно вчимось виходити за межі звичного мислення та не боятись креативити.

Зрештою, це допомагає нам втілювати у життя проекти, якi відкривають світ для цілого покоління молодих українців.

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 вверх