Колонки Юрій Лучечко
  6939  4

Чому "Укрспирт" почав виробляти горілку

Чому державне підприємство, яке має монополію на виробництво харчового спирту, почало виробництво горілки

Сьогодні є виробництво державної горілки, яке відновилося, а державної горілки в країні не було.

Не було за виключенням тої, що вироблялася на замовлення Державного управління справами (ДУС) на Житомирському лікьоро-горілчаному заводі (ЛГЗ). Але це більше для банкетів, для власних потреб.

Луцький завод "Укрспирту" випустив горілку, покупець якої знайшовся не лише в Україні, а й у Німеччині. Споживачем у Європі є компанія Maxifood, яка постачає нашу продукцію до мережі супермаркетів.

Чому саме у Луцьку? Все просто: зберіглося обладнання, гарне географічне розташування – 70 км до кордону, добра вода, традиції виробництва.

Луцький завод вже понад 40 років виробляє горілку, в останнє були намагання запустити виробництво у 2016 році. Але тоді не вистачило обігових коштів. Крім того, виробництво не було заплановано у фінансовому плані підприємства.

Луцький завод – це майже єдине підприємство в структурі "Укрспирту", що має такі технічні можливості. Інакше кажучи, не було політичної волі. Підприємство здатне виробляти 840 тис. декалітрів горілки на рік.

Було б добре якщо в 2018 році ми вийдемо на показник 100 - 120 тис. дал. Зараз ми пропонуємо наші нові торгові марки високоякісного алкоголю – "Старожитня" та "Наша Воля".

Маємо повний цикл виробництва від сировини, спирту до готової пляшки під власною маркою. Комусь було зручно щоб держава втрачала. По суті всі горільчаники розливаються із спирту нашого виробництва.

Це нагадує мені казку про вершки і корінці, коли краще, чомусь, віддаємо, а непотріб лишаємо собі. Ми зламали таку практику. Звичайно, поки ми не можемо конкурувати по кількості та асортименту із відомими брендами, але по якості ми не уступимо.

"Державне", все-таки, для старших поколінь означає якість. Сьогодні державної горілки в промислових масштабах в країні ніхто не виробляє. Тепер нам потрібно заходити у торгові мережі. "Старожитня" вже продається у Луцьку.

Горілка – то є ринок, який сьогодні ми б могли розвивати. Ми маємо спирт – можемо мати горілку, лінії розливу є. Потрібні маркетинг, ретро-бонуси, захід в мережі. Звичайно є складнощі.

Потрібно змінити ставлення до бізнес-стратегій державних підприємств. Коли зараз я пояснюю, що треба дати дистрибуційній компанії заробити, це означає, що завтра мені "пришиють" корупцію. А ринок по-іншому не працює. Тому ми рухаємося поступово.

Зараз один з моїх заступників вивчає напрямок створення фірмових магазинів "Укрспирту". Ми, звичайно, всі прилавки своєю продукцією на заповнимо. Але йде меседж, що в фірмових магазинах "Укрспирту" буде все українське.

Розробляємо, прораховуємо. В принципі, у нас є кошти на оренду невеличкого магазинчику. Зараз моя команда працює над цим. Один з моїх заступників раніше працював генеральним директором "Масандри".

Коли Укрїна втратила це кримське підприємство, він прийшов сюди, він має відповідний досвід і взяв цей напрямок. Державна горілка – це якість i бренд. Сьогодні ми можемо поступово, через свої фірмові магазини, досягати споживача.

А завтра, якщо все вийде, будемо торгувати нашою горілкою у Європі, Канаді та Америці. Дехто звинувачує нас в тому, що виробництво розпочато заради того, щоб продавати на сторону фальсифікат. У нас є відповідi на ці звинувачення.

Щоб не було фальсифікату, наші юристи напрацювали пропозиції щодо обігу електронних акцизних марок. Можна буде відслідкувати походження кожної пляшки горілки. Не тільки горілки "Укрспирту", а й інших горілчаних брендів.

Найближчим часом будемо мати зустріч з народними депутатами щодо внесення до Верховної Ради України такої законодавчої ініціативи. Ми більше за всіх зацікавлені у прозорості ринку і контролі за роздрібною торгівлею алкоголем.

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 
 
 
 вверх