Колонки Сергій Сагун
  1095  1

Нова приватизація

Верховна Рада України ухвалила у першому читанні законопроект «Про приватизацію державного майна», яким пропонується вдосконалити процедуру передачі держмайна приватним інвесторам.

 

Фото: korrespondent.net

В Україні налічується понад 3 тисяч держпідприємств, які давно є важкою ношею для українського держбюджету. Більшість з цих підприємств лягають тяжким вантажем на українську економіку, а деякі з них взагалі існують лише на папері.

Ефективна й прозора приватизація мала бути стратегічним завданням української влади ще у 90-х, але до недавніх пір залишалась лише темою дискусії для політиків.

Момент, який може стати ледь не переломним у цій сфері, настав 9 листопада, коли український парламент ухвалив у першому читанні Законопроект "Про приватизацію державного майна". 

Цей законопроект першочергово спрямований на вирішення проблемних питань, які перешкоджають ефективному процесу приватизації,  а саме: спрощення процедури приватизації та, відповідно, скорочення термінів її проведення.

Що зміниться? По-перше, українське законодавство про приватизацію уніфіковується.

Фактично, об'єднуються закони "Про приватизацію невеликих державних підприємств" та "Про приватизацію об'єктів незавершеного будівництва", а до цивільного, земельного та господарський кодексу вносяться зміни відповідно до нового законопроекту.

По-друге, всі об’єкти, що  підлягають приватизації розподіляються на дві групи: великі і маліЗокрема, до великої групи віднесуть об’єкти державної власності, вартість активів яких, згідно з даними фінансової звітності, за останній звітний рік перевищує 250 млн грн.

Зміни чекають і на перелік об’єктів продажу: тепер доступними для приватизації є об'єкти НАН (Національної академії наук) і галузевих академій.

Можливою став продаж об'єктів так званого “силового блоку” (СБУ, Міноборони, тощо), якщо ці об'єкти не забезпечують виконання завдань цих органів. Тобто, мова  йде про так звані непрофільні активи, які "висять" на балансі без користі.

Хто матиме змогу купувати держмайно? Це не тільки громадяни України, але й іноземні громадяни, особи без громадянства; а також резиденти та нерезиденти України.

Окрім цього, список імовірних покупців держмайна поповнять міжнародні фінансові організації. Це нововведення торкнеться в основному великих об'єктів, зокрема банківських активів.

Важливою є також і зміна критеріїв відбору покупців. Наприклад, допуск до приватизації не отримають юрособи, 10% і більше акцій яких контролює представник країни-агресора або ж сама держава-агресор.

Приватизація відбуватиметься лише двома способами: продаж на аукціоні та викуп об'єктів. Більшість малих об’єктів продаватиметься з електронних аукціонів через ProZorro.Sale, що дозволить значно спростити процедуру та зробити її відкритою.

У разі остаточного прийняття законопроекту “Про приватизацію” держава отримає шанс швидко реалізовувати збиткові підприємства по ринковій ціні, а це крок до збільшення держбюджету.

Адже, окрім отримання інвестицій, державі не потрібно буде дотувати підприємтсва-банкроти.

Усі звикли говорити про #зраду, але чи варто? Сьогодні український ринок приватизації потребує змін, адже ясно одне – позбуватися баластових активів потрібно швидко і безжально.

Навіщо потрібні продажі? Це шанс для підприємств отримати модернізацію та розвиток, а державі - конкуренцію на ринку та інвестиції.

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 вверх