Колонки Ґері Келлер
  1561  0

Принцип однієї справи, або Як робити менше, а встигати більше

Ефективний підхід до ведення бізнесу та досягнення особистих цілей.

Фото з інстаграм @nastyushkina

Вам потрібно менше. Вам потрібно менше відволікатися, витрачати менше часу на другорядні речі, марнувати менше життєвих сил на неефективну роботу, давати менше невиконуваних обіцянок і брати на себе менше непідйомних зобов’язань.

Водночас ви прагнете більшого. Більшої продуктивності, більших доходів і більшого задоволення від життя. Рецепт успіху на диво простий — варто лише визначити одну справу, вашу справу, саме вона зробить вас щасливим у всіх сферах життя — робочій, особистій, сімейній і духовній.

У цьому переконує Ґері Келлер — бізнесмен, відомий спеціаліст з продажу в галузі нерухомості, визнаний "Підприємцем року" за версією журналу "Інк". У дієвості правила однієї справи він пересвідчився на власному досвіді, тому разом із Джеєм Папасаном, головним редактором і віце-президентом видавничого відділу "Келлер Вільямс Ріелті", президентом компанії "Реллек Паблішін", почав ґрунтовно досліджувати цей підхід.

Зрештою, проаналізувавши більш як тисячу наукових статей і досліджень та праці передових експертів у різних галузях, вони вивели зрозумілу концепцію й описали її у своїй книжці "Одна справа", яка нещодавно вийшла українською мовою у видавництві "Наш формат".

Книжка стала бестселером за версією видань Wall Street Journal, New York Times, а також USA Today. Вона буде корисною всім, хто хоче досягти високих результатів, витрачаючи час ефективно й розумно. "Одна справа" навчить вас зосереджуватися на найголовнішому, визначати такі пріоритети, які стовідсотково приведуть вас до неперевершених результатів.

БізнесЦензор пропонує уривок із книжки "Одна справа. Як робити менше, а встигати більше" Ґері Келлера та Джея Папасана, в якому на цікавих прикладах розкрито секрети усіх успішних особистостей і компаній.

Один продукт, одна послуга.

У кожної надуспішної компанії є один вибраний продукт або послуга — чи то найбільш відоме, чи то таке, що приносить найбільше грошей. У Полковника Сандерса був лише один таємний рецепт приготування курки — так з’явилося "Ка-еф-сі" (KFC).

Компанія "Адольф Курс" (Adolf Coors) з 1947-го по 1967-й роки виросла на 1500% — у неї був тільки один продукт і одна пивоварня. Компанія "Інтел" (Intel) має левову частку доходу зі своїх мікропроцесорів. "Старбакс" (Starbucks)... Гадаю, ви й так знаєте.

Сила одного продукту дала неймовірні результати масі компаній — список їх буквально нескінченний. Інколи саме цей продукт приносить прибуток, інколи — ні. От, наприклад, "Ґуґл" (Google). Їхній головний продукт — це пошукова система. А вже за допомогою цієї системи продається реклама — основне джерело їхнього прибутку.

Коли ви знайдете своє одне, ви почнете бачити світ бізнесу геть інакше. Якщо ж сьогодні ваша компанія ще не знає, що це за одне, тоді те одне, чим ви маєте займатися, — шукати це.

Робота "Епл" (Apple) — це ціла наука про те, як створити середовище, у якому один винятковий продукт змінює інший, але не заміняє його. З 1998-го по 2012-й роки вибраним одним продуктом "Епл" були комп’ютери Mac, потім iMac, iTunes, iPod, iPhone, і, нарешті, iPad, який уже обскакав решту продуктів.

Коли на світ з’являвся новий "золотий ґаджет", ніхто не розпродував попередні й не припиняв їх виробляти. Ці та інші лінійки продовжували вдосконалювати — а тим часом новий продукт створював ефект ореолу, відтак користувачі починали хотіти й інші продукти "Епл".

Одна людина.

Тема про вибір одного настільки велика й значуща, що часто проявляється геть по-різному. Поміркуйте, як пов’язати цю теорію з людьми, — ви побачите, як часто одна людина може змінити геть усе.

Старшокласник Волт Дісней ходив на вечірні курси Чиказького інституту мистецтв і малював ілюстрації для шкільної газети. Після випуску він хотів влаштуватися ілюстратором у газету, але не зміг знайти роботу, тож його брат Рой — бізнесмен і банкір — улаштував його на роботу в арт-студію. Там Волт навчився анімації й почав створювати анімовані мультфільми.

Для молодого Волта "однією людиною" був Рой.

У Альберта Ейнштейна був його перший наставник Макс Талмуд. Макс познайомив десятирічного Ейнштейна з ключовими працями з математики, природничих наук і філософії. Він навчав юного Альберта шість років — і протягом цього часу щотижня обідав разом із родиною Ейнштейнів.

Увесь світ знає, який вплив мали один на одного Джон Леннон і Пол Маккартні; але на студії, де вони записували свої пісні, працював Джордж Мартін. Його вважають одним з найвидатніших музичних продюсерів в історії, а за масштабний вплив на альбоми "Бітлз" (The Beatles) часто називають "п’ятим бітлом".

Мартін був дуже досвідченим у музиці, і це допомогло перекинути місток через прірву між голим таланом "Бітлз" і звучанням, якого вони хотіли досягти. На ранніх записах "Бітлз" більшість оркестрових й інструментальних аранжувань, а також численні клавішні партії записав і виконав разом із гуртом саме Мартін.

У всіх є одна людина, яка або значить найбільше, або перша вплинула, навчила чи підштовхнула.

Ніхто не стає успішним самотужки. Взагалі ніхто.

Одна пристрасть, одне вміння.

Придивіться уважно до будь-якої історії успіху — щось одне проявляється в кожній з них. Воно чітко помітне в хронологіях розвитку бізнесу, вирізняється в професійному житті будь-якої успішної людини. В особистих пристрастях і вміннях воно теж дається взнаки.

Такі пристрасті й уміння є в кожного з нас, проте одна потужна емоція чи одне вміння надзвичайно успішних людей помітні в усьому. Вони визначають або ведуть їх уперед сильніше за все інше.

Межа між пристрастю й умінням часто розмивається — адже вони практично завжди пов’язані. Видатний американський імпресіоніст Пет Метьюс каже, що перетворив пристрасть до малювання на вміння, а зрештою, і на професію, бо просто малював одну картину на день.

Найуспішніший туристичний гід Італії Анджело Аморіко розвинув своє вміння (а потім і бізнес), бо надзвичайно любить свою країну й усім серцем прагне показати її іншим людям.

Це сюжетна лінія багатьох історій неймовірного успіху. Якщо маєш до чогось пристрасть — то приділяєш практиці або роботі над цим непропорційно багато часу. Приділений час зрештою трансформується в уміння, а коли вміння покращується — результати теж стають кращими.

Кращі результати зазвичай приносять більше задоволення, відтак ви починаєте вкладати в свою справу ще більше часу й пристрасті. І по такому зачарованому колу можна ходити весь час — аж поки ви досягнете якнайвищих результатів.

Одне життя.

Якби я мав назвати лише один приклад людини, яка обрала щось одне й зробила своє життя неймовірним, це був би американський бізнесмен Білл Ґейтс.

Єдиною шкільною пристрастю Білла були комп’ютери, відтак він розвивав лише одне вміння — програмування. У старшій школі він зустрів одну людину — Пола Аллена, який дав йому першу роботу й став партнером, коли почав формуватися "Майкрософт" (Microsoft). А почав він формуватися, бо вони написали одного листа одній людині, Еду Робертсу, який навіки змінив їхні життя, бо дав їм спробувати написати код для одного комп’ютера, Altair 8800, — а їм була потрібна всього лише одна спроба.

Життя "Майкрософт" почалося з єдиного продукту — вони створювали й продавали інтерпретатори мови програмування BASIC для Altair 8800. Зрештою це зробило Білла Ґейтса найбагатшою людиною світу на цілих 15 років.

Коли Білл пішов на пенсію, він поставив замість себе одну людину — Стіва Балмера, якого зустрів ще в коледжі. До речі, Стів був 30-м співробітником "Майкрософт", але першим його комерційним директором. Та історія на цьому не закінчується.

 Білл і Мелінда Ґейтс вирішили присвятити своє життя тому, щоби зробити цей світ кращим. Керовані переконанням, що всі життя однаково цінні, вони заснували один благодійний фонд,

який був покликаний займатися лише одним: "справді складними проблемами", як-от здоров’я чи освіта.

Від моменту його заснування більшість ґрантів від різних фондів ідуть в одну програму — "Глобальну програму здоров’я" Білла та Мелінди. Єдина мета цієї амбітної програми — використати широкі можливості науки й технологій для порятунку життів у бідних країнах. І ця мета зрештою привела їх до одного — ліквідувати інфекційні хвороби як головну причину смертності їхнього часу. У якийсь момент вони вирішили зосередитися на одному способі — вакцинах.

Білл пояснив це рішення словами: "Ми мали обрати найефективніше з того, що можемо дати... Чарівна паличка для здоров’я — це вакцини, адже вони недорого коштують". І цей один шлях вони змогли обрати, коли Мелінда поставила питання, на яке потрібна була тільки одна відповідь: "На що саме ти можеш найбільше вплинути за допомогою грошей?". Білл і Мелінда Ґейтс — живий доказ ефекту вибору одного.

Одна справа.

Двері в світ буквально прочинилися "з ноги", і горизонти, що відкрилися, приголомшують. Перспективи розквітають на ґрунті технологій та інновацій, а можливості здаються безмежними. І це водночас неймовірно надихає й лягає на плечі важким тягарем.

Наші предки за все життя отримували менше інформації та мусили приймати менше рішень, ніж ми за один день — ось неочікуваний наслідок того, як змінився світ. Ми постійно роздратовані, постійно кудись поспішаємо, але кожен день нас гризе зсередини відчуття, ніби роботи ми робимо багато, а результату маємо мізер.

Ми інтуїтивно відчуваємо — шлях до великого складається з дрібних кроків. Але ось питання: з чого почати? Як обрати щось зі всього різноманіття, яке пропонує життя? Як прийняти найправильніше рішення, як стати одним із тих, хто проживає яскраве життя й ніколи не озирається?

Зробіть щось одне.

 
 
 вверх