Колонки Олександр Пліва
  770  0

Реформа рекламного сюжету

Через неприведення закону "Про рекламу" у відповідність до дозвільного закону, а згодом - закону про адміністративні послуги, отримати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами іноді складніше, ніж на видобуток корисних копалин.

лев

Кожна реформа у державі має бути проведена вчасно. Відкладаючи "на потім" необхідні зміни, ми маємо бути свідомі того, що проблем з часом ставатиме все більше і більше. А їхнє вирішення потребуватиме значно більших зусиль.

Ці загальні судження доволі точно відображають поточну ситуацію, що склалася у сфері зовнішньої реклами, яку використовує бізнес щоб спонукати нас з вами купувати товари чи замовляти послуги.

Для цього вітчизняне законодавство зобов’язує підприємців отримувати від влади дозвіл, але з цим далеко не все гаразд. І давно. А наслідком є такий собі хаос з розміщенням зовнішньої реклами та вивісок який не влаштовує ні мешканців, ні владу, ні бізнес.

Черговий, вже сьомий, публічний захід присвячений цій більш ніж актуальній темі провела минулого тижня у Українському кризовому медіа-центрі програма USAID "Лідерство в економічному врядуванні" (ЛЕВ), яка стала платформою для спільного пошуку шляхів вирішення численних проблемних питань усіма зацікавленими сторонами.

Як і очікувалось, дискусія була жвавою і плідною, адже аудиторія зібралась більш ніж представницька: представники центральної і місцевої влади, профільних бізнес-асоціацій, місцевих бізнес-об’єднань, громадських організацій які опікуються підприємництвом, безпосередньо самого бізнесу та ЗМІ.

Серед великої кількості поставлених запитань і озвучених думок хотілося б виділити найголовніше – частіше всього мова йшла про відповідальність. Хоча кожна зі сторін уявляє її по-своєму.

Бізнес хоче відповідальної влади. Адже саме через не приведення свого часу закону України "Про рекламу" у відповідність до дозвільного закону, а згодом закону про адміністративні послуги, отримати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами іноді складніше ніж на видобуток корисних копалин.

І особливих нарікань викликає видача дозволів колегіальними органами які подекуди або просто не збираються, що призводить до затримок з отриманням дозволів, або просто не набирають голосів для позитивного рішення, попри наявність усіх необхідних для видачі дозволу документів.

 А ще, на жаль, усталеною практикою стали усілякі мораторії, які призупиняють розгляд документів на невизначений строк, або ж реорганізації відповідних структурних підрозділів які просто цей процес блокують.

У цьому сенсі особливо відзначився центральний регіон – у Дніпрі робочий орган не працює з минулого квітня, а Кривий Ріг вже рік не може вийти з протизаконного мораторію.

У кінцевому випадку штучно створені перепони у видачі дозволів, свавілля деяких чиновників які вигадують різноманітні підстави для відмов, призводять до того, що значна частина зовнішньої реклами опиняється на будівлях, вулицях і дорогах взагалі без жодних документів, що викликає чимало нарікань мешканців.

І хоча без неї бізнесу дійсно таки складно, після цього заходить мова вже й про його відповідальність.

Та й з нею виникають певні складнощі, оскільки перші адмінпротоколи за порушення при видачі дозвільних документів наразі можуть складати аж п’ятеро людей на всю країну. А процедура притягнення до адміністративної відповідальності підприємців є доволі складною і не надто дієвою.

Тому влада на місцях вдається до іншого виду санкцій – демонтажу самовільно розміщеної реклами, який на сьогодні жодним чином на рівні закону не врегульований, через що часто виникають конфліктні ситуації.

В той же час є й позитивні приклади, коли влада на місцях знаходить шляхи налагодження конструктивного діалогу з бізнесом для вирішення проблемних питань.

У якості прикладу було наведено роботу над суттєвим зменшенням кількості рекламних конструкцій на одному з центральних проспектів у місті Миколаїв, де розробкою схеми їх розміщення спільно опікуються і місцеві рекламісти, і представники великих національних операторів.

Це приводить до висновку, що невідкладне реформування та  впорядкування сфери зовнішньої реклами, зокрема, відповідальності в цій сфері, має бути зоною такої відповідальності для усіх "стейкхолдерів" – і громадськості, бізнесу і влади.

А гасла про спрощення ведення підприємницької діяльності, зокрема для малого та середнього бізнесу, давно пора наповнити конкретним змістом у вигляді єдиного і обов’язкового для виконання на усій території країни порядку розміщення реклами.

За результатами численних публічних обговорень, у тісній співпраці з державними органами, муніципалітетами, бізнесом та громадськими організаціями, а також народними депутатами, експертами програми "ЛЕВ" розроблено комплексний законопроект, який дозволить якісно реформувати нинішній "рекламний сюжет".

Його ухвалення, безумовно, матиме позитивний вплив на зовнішній вигляд наших міст, дозволить позбавитись від свавілля та мінімізувати численні корупційні прояви у цій сфері.

Вже найближчим часом він буде зареєстрований у Верховній раді і потрибуватиме широкої загальної підтримки для якнайшвидшого його розгляду.

Бо ж не варто марно чекати на зміни, краще самим ставати змінами. Долучайтесь!

Комментировать
Сортировать:
в виде дерева
по дате
по имени пользователя
по рейтингу
 
 
 вверх