Колонки Олександр Леменов
  3251  0

Бізнес по-рівненськи: дурні та дороги

Українські дороги зробили мільйонером не одну людину. І цьому є логічне пояснення, адже якість робіт рідко перевіряють. Та й замовнику якість не надто потрібна. Тим більше, коли конкурсними торгами легко маніпулювати задля перемоги конкретних компаній.

дороги

Фото: 4vlada.com

Цього разу оборудку приховати не вдалося. У червні 2016 року слідчі поліції міста Рівного оглянули проїжджу частину вулиці Соборної. Причина досить незвична - повідомлення у ЗМІ про те, що роботи з капітального ремонту ділянки дороги виконані не у повному обсязі та без дотримання державних будівельних норм.

Як виявилось, минулого року міське Управління ЖКГ провело два тендери на капітальний ремонт дороги, за результатами яких переможцем стало ТОВ "Трансзахід Логістик". Укладено договори на 10,2 млн грн та 4,85 млн грн. Згодом представники приватної компанії виконали роботи, а співробітники Управління ЖКГ склали акти приймання робіт і сплатили кошти.

Правоохоронці не завершили справу оглядом ділянки дороги. Вони взяли зразки асфальтобетонного покриття, який використовувався під час будівельних робіт, і направили їх для дослідження у три державні експертні установи.

Перевірка якості покриття з вулиці Соборної виявила, що асфальтобетонна суміш, використана у нижніх шарах покриттів на вказаному об’єкті, відноситься до асфальтобетону типу "Б" марки "I". Однак, в акті приймання виконаних підрядних робіт за жовтень 2015 року включено суміш асфальтобетонну крупнозернисту типу "А" марки "I". Останній тип асфальтобетону передбачений проектно-кошторисною документацією та вимогами конкурсних торгів.

Тобто гроші було сплачено за більш якісні роботи, аніж ті, які були отримані по факту. Саме це стало причиною для відкриття кримінального провадження.

Згодом співробітник Нацполіції звернувся до суду з проханням надати тимчасовий доступ до документів ПрАТ "Рівнеавтошляхбуд" та ТОВ "Реалбуд-М", бо "Трансзахід Логістик" був їхнім контрагентом по поставкам матеріалів.

Вже в липні суд надав надав дозвіл податковій інспекції провести позапланову перевірку "Трансзахід Логістик" за період з 1 липня 2015 року по 15 червня 2016 року для підтвердження повноти сплати податків до бюджету. Окрім цього, потрібно було перевірити розрахункові операції по готівковому-безготівковому обігу та проаналізувати ряд угод на предмет їх "нікчемності".

На офіційний запит співробітники Рівненської міськради не надали копії угод з "Трансзахід Логістик". На перший погляд, аргумент досить вагомий - документи вилучені на основі судової ухвали.

Нам стала відома реальна сума перерахованих коштів. Минулого року компанія отримала з бюджету майже 13,4 млн гривень, що трохи різниться від загальної суми, на яку укладені дві вищезгадані угоди.

рмд

Тепер про бенефіціарів надзвичайно успішної рівненської компанії. Донедавна власником "Трансзахід Логістик" був Кундеус Олександр Васильович, але сьогодні єдиним засновником ТОВ в реєстрі зазначений Войтко Ігор Валерійович. Людина з аналогічним ім’ям була директором низки рівненських компаній - ПП "Плеяда-Рівне", філія ЗАТ "Канук-захисні покриття", ТОВ "Транссервіс", ТОВ "Альянс-Трансгруп".

Ігор Войтко не один рік працював найманим менеджером, а тут став власником компанії зі статутним капіталом в 1000 гривень, яка отримує багатомільйонні підряди за бюджетні гроші.

Керівником ТОВ "Трансзахід Логістик" в реєстрі зазначений Марчук Максим Валентинович, що паралельно є власником та директором ТОВ "Анлантатранс-Захід" і співвласником ТОВ "Атланта-Захід".

Органи місцевої влади продовжують переховувати "Трансзахід Логістик" бюджетні кошти. У липні "Трансзахід Логістик" отримав 223 276 грн за поточний ремонт доріг від Користівської сільради та 131 998 грн за капітальний ремонт дороги від Олександрійської сільради.

рівода

Департамент будівництва та архітектури Рівнеської облдержадміністрації також не залишився в стороні і перерахував 1 032 440 гривень "Транзахід Логістик" авансовими платежами.

Чиновники не могли не знати про проблеми компанії "Трансзахід Логістик". Більше того, коли відкрито кримінальне провадження щодо неякісності дорожнього покриття та проведено податкові перевірки.

деталі,трансакції

На чиновників навіть не вплинули рекомендації Адміністративної колегії Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про "усунення причин, що сприяють здійсненню дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції". Представники державного регулятора тоді прямо звинуватили "Трансзахід Логістик" в антиконкурентних узгоджених діях під час участі в одному з тендерів.

Другою компанією, що помічена в махінаціях, стало ТОВ "Реалбуд-М". Документацію саме цього підприємства слідчі вимагали в рамках кримінального провадження проти "Трансзахід Логістик".

З компанією “Реалбуд-М” пов’язаний ще один цікавий факт. За останній рік вони отримали підряди у Рівненській області на 9,35 млн гривень на капітальний та поточний ремонт дорожнього покриття.

На початку 2016 року директором та засновником цього підприємства став Дацюк Василь Васильович, що паралельно очолює рівненську благодійну організацію "Сильні разом".

Чим закінчиться кримінальне провадження і перевірка документації "Трансзахід Логістик" та низки інших компаній – наразі невідомо. Проте вже зараз можна стверджувати про дуже тонкий "асфальтобетонний" лід, по якому впевнено крокують в ногу директори, справжні власники компаній та чиновники, що надають перевагу таким сумнівним контрагентам.

Голова Рівненської облдержадміністрації Олексій Муляренко та Рівненський міський голова Володимир Хомко не надали коментарів, які могли б пролити світло на ситуацію. Тоді, як рівненські активісти пояснили деякі нюанси в діяльності цієї компанії.

Юрій Дюг, керівник ГО "Антикорупційний моніторинг" (м.Рівне): "ТОВ "Трансзахід Логістик" має всі ознаки фіктивності, адже статутний капітал лише 1000 гривень, зареєстрована на квартирі. Жодної інформації про основні засоби немає, про досвід роботи теж.

До великих тендерів її тільки через це мали б не допустити. Проте допустили. І вона на тендерах ставить демпінгові ціни, за які інші учасники ніколи не зможуть зробити якісну дорогу. Але вона виграє і починає робити. Бо головне - не якість, а щоб чиновник підписав акт виконаних робіт.

У Рівному так робили не раз. У підсумку, верхній шар асфальту на Князя Володимира фірма перекладала 3 рази. І то не тому, що міська влада вимагала, а тому, що громада збунтувалася і почала все з’ясовувати.

По вулиці Соборній роботи де-факто взагалі залишились незавершеними. Наполовину облаштовані тротуари засіяли травою. А фірма після скандалу у Рівному не з’являється, натомість виграла тендер в місті Дубно (Рівненська область) і ремонтують водогін. "Спеціалісти" широкого профілю!"

Розслідування проведене в рамках проекту Центру локального самоврядування "Без корупції" за фінансової підтримки Міжнародного Фонду "Відродження"

 
 
 вверх